een pittige hike - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu een pittige hike - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een pittige hike

Door: de schrandertjes

Blijf op de hoogte en volg familie

30 Juli 2011 | Verenigde Staten, Lake Placid

----- Original Message -----
From: Rene Schander
To: jetschrander@onsbrabantnet.nl
Sent: Saturday, July 30, 2011 6:26 PM
Subject: een pittige hike

Het heeft vannacht nog flink ge-onweerd en geregend. Vanmorgen scheen de zon gelukkig alweer.
Vandaag hebben we een wandeling van 10 km. gemaakt. Het pad is steil, modderig en we lopen van rots naar boomstronk en over de wortels van de bomen. Het is een zware tocht en Rene en ik stoppen regelmatig. De kinderen zijn al ver vooruit. Vooral Jur heeft er goed de vaart inzitten en Lotte en Maarten doen niet voor hem onder. Ze klimmen helemaal zelfstandig naar boven. Twee uur later zijn we bijna aan de top en hebben we al een prachtig uitzicht over Lake Plasid. We zien de bobsleebaan, de skischansen en het dorpje liggen.
We lopen nog verder door naar boven en komen dan eindelijik bij de piek van de berg. We zitten inmiddels op een hoogte van 1940 feet en het uitzicht is magnifiek! We zitten zo hoog dat we een heel mooi uitzicht hebben over de bergen! Het waait hard en we moeten onze truien aandoen.
We maken foto's, blijven een tijdje staan om te genieten van het uitzicht en beginnen dan aan de terugreis. Jur en Maarten besluiten nog een andere wandelroute te nemen. Wij blijven vlakbij de splitsing op hen wachten. Uiteindelijk duurt het 45 minuten voordat zij zijn teruggekeerd. De jongens zijn onvermoeibaar.
We lopen terug naar beneden en doen er een uur over (dat gaat gelukkig veel sneller dan de heenweg). We moeten goed opletten waar we onze voeten neerzetten, want het pad is modderig en steil.
We zijn blij als we eindelijk bij de camper aankomen en tanken even lekker bij.
Daarna rijden we naar het Olympisch dorp. Bij de skischansen worden trainingen gehouden. Coaches geven leerlingen les in het freestyle skispringen. Onder aan de schans is hiervoor een zwembad gemaakt. Het is een maf gezicht om mensen op ski's te zien! Maar het Olympisch dorp ziet er mooi en goed onderhouden uit en wordt nog goed gebruikt. Er staan ook trampolines waar leerlingen freestyle oefeningen op doen.
We rijden door naar Lake Placid. Hier gaan we een hapje eten (de lunch hebben we vanwege de lange wandeling overgeslagen) en daarna wandelen we nog door de gezellige winkelstraat die aan Lake Mirror ligt (een prachtig meer overigens).
We lopen nog even naar het Olympisch stadion waar de kunstijsbaan in gelegen is. Er is een wedstrijd kunstschaatsen geweest en ze willen net beginnen met de uitreiking van de medailles. Wij besluiten hier echter niet meer op te wachten omdat het inmiddels 20.00 uur is en het om 20.30 uur donker is. We willen graag voor het donker op de camping zijn.
Als we op de camping aankomen, besluiten de kinderen nog even lekker te gaan zwemmen. Ze zijn nu net terug. We gaan samen nog iets drinken en dan een beetje op tijd naar bed zodat we er morgen op tijd uitkunnen. Er is hier nog zoveel te zien!