Wauw!! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu Wauw!! - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Wauw!!

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

04 Augustus 2011 | Canada, Niagara Falls

De rit naar de Niagara Falls duurt twee uur. Bij het passeren van de grensovergang van Canada zien we de Niagara Falls liggen. Wat een indrukwekkend gezicht! We zijn er stil van! Wat een adembenemend en prachtig gezicht: we zien een enorme boog van schuimend water dat over een hoge rots omlaag stroomt, te midden van een dichte nevelwolk.
We zijn op tijd op de camping en vanaf de camping gaat er een shuttlebus die om 14.00 uur vertrekt naar de Niagara Falls. Als we bij de boulevard aankomen, hebben we een prachtig zicht op de beide watervallen.
Het zijn eigenlijk twee watervallen, want de snelstromende rivier wordt in 2en gedeeld door Goat Island. Aan de ene kant van het eilandje van het eilandje stort de Canadian Horseshoe Falls naar beneden en aan de andere kant, over de grens, de kleinere American Falls. We kunnen de watervallen van dichtbij bekijken vanaf de Maid of the Mistboot. Deze boot komt dicht bij de watervallen. We hebben een pas gekocht waarmee we vier 'attracties' in kunnen om de watervallen te bekijken. We nemen eerst de Maid of the Mistboat. Er worden regenjassen verstrekt en we hebben een mooie plaats op het bovendek. De boot vaart eerst langs de Amerikaanse Watervallen en daarna in de halve circel van de Canadese Watervallen. Het is een prachtige, mooie en geweldige ervaring! Het water dendert met een enorme snelheid en hoeveelheid naar beneden. We staan letterlijk in de mist van de watervallen door het kletterende water dat naar beneden valt. Foto's maken is van zo dichtbij helaas niet mogelijk. Het is een mooie en hele unieke ervaring om zo dicht bij de watervallen te komen.
Na deze spectaculaire tocht maken we een wandeling achter de watervallen. Hier hebben ze een tunnel gemaakt met 3 uitzichtpunten. We staan vlakbij het kolkende water en de blik is imposant! Er zijn vandaag heel veel foto's gemaakt. We krijgen er geen genoeg van.
's Avonds wandelen we naar het hard Rockcafe, dat in het centrum ligt. We eten er heerlijk!
Inmiddels is het 21.00 uur en lopen we nog even naar de boulevard. Hier zien we dat de watervallen heel mooi verlicht zijn en steeds van kleur veranderen! Het is weer een adembenemend uitzicht.
Daarna nemen we de bus naar de camping en gaan we douchen en naar bed.
Morgen gaan we nog een dagje naar de Niagara Falls. We maken dan een wandeling langs de watervallen en kijken naar een 3d film over de watervallen. Om 22.00 uur is er op vrijdagavond ook vuurwerk: boffen wij even!
Dat wordt dus vast weer een mooie en interessante dag!
Helaas, Plien, konden de kinderen het verhaal niet schrijven. Ze waren te moe..

• 05 Augustus 2011 - 14:41

Plien:

nou het is duidelijk: deze dag heeft jullie veel moois gebracht, dat natuurschoon is zo indrukwekkend lijkt me dat is niet te omschrijven, dat moet je met eigen ogen zien.
    hahahahaha and kids Schrander who is the dyhard in the family!!! Jet is!! yesssssssssssssss she is!!!

doeiiiiiiiiiiiii Plien

• 05 Augustus 2011 - 14:53

Ad En Loes:

Wat zal dat indrukwekkend geweest zijn!! dat wiliedereen wel meemaken maar jullie zijn de bofkonten!! En morgen maar weer genieten want dat is natuurlijk niet in een dag te bevatten!En heel begrijpelijk dat er heel veel foto's zijn geschoten! We worden steeds nieuwsgieriger! Heel wat te vertellen en te zien in oktober!!
    Bye bye liefs uit Almere. XXX

• 05 Augustus 2011 - 20:04

Els Van Bragt:

Hoi hoi alle Schrandertjes,
    Even een reactie van mij want natuurlijk volgen wij jullie ook, zelfs vanuit Italie. Weer een mooie reis en tja nu gaan wij jullie "reisgids" gebruiken. Handig zo uitgebreid maar we spreken elkaar nog wel wat wel/niet de moeite waard is (zal lastig worden..). Geniet er met z'n 5-jes nog van!

Groetjes,
    Els