een verwonderende dag - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu een verwonderende dag - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een verwonderende dag

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

05 Augustus 2011 | Canada, Niagara Falls

Vanmorgen hebben we eerst maar eens een was gedraaid. Om half 12 hebben we de shuttlebus genomen naar de watervallen. Vandaag staat de White Water Walk en de Fury op het programma. We gaan met de peoplemover (dat is een pendelbus) naar the White Water Walk die 4 km. van de watervallen gelegen is. We gaan met een lift naar beneden en lopen door een tunnel. Van daaruit komen we uit op een houten promenade die 400 meter langs het kolkende water loopt. Het is een machtige stortvloed van de rivier de Niagara die een enorme indruk op ons maakt. De White Water Walk biedt ons een blik van nabij waarbij we enorme draaikolken en stroomversnellingen zien die behoren tot de gevaarlijkste en mooiste van de wereld! Er is een aantal mensen dat, met succes naar de overkant van de rivier is gezwommen. Een aantal mensen heeft het echter niet overleefd. Het water komt hier met een enorme snelheid in een smalle kloof samen. We zien de golven klotsen en tegen de rotsen slaan. Het is een indrukwekkend schouwspel. Een aalscholver laat zich, met moeite, op de golven meedrijven. We maken er, uiteraard, weer een aantal foto's en gaan dan met de bus naar de volgende attractie: de Fury.
De Fury geeft, in een voorfilm, de geschiedenis weer van het ontstaan van de watervallen. Daarna komen we, met onze mooie blauwe regenjassen, in een grote ruimte waar we meegenomen worden in een bijna levensechte film over het onstaan van de watervallen, compleet met bliksem, aardverschuivingen en regen!
We lopen nog een stukje over de boulevard, gaan door de winkelstraat (het is net Las Vegas in het klein) waar veel souvenirswinkels zitten en een heleboel restaurants en attracties! We kijken onze ogen uit over dit schouwspel.
's Avonds eten we in het rainforest restaurant (hier hebben we ook in San Fransisco gegeten).
Daarna gaan we naar de boulevard waar de watervallen weer mooi uitverlicht zijn. We wachten tot om 22.00 uur het vuurwerk komt, maar achteraf blijkt dat dit niet doorgaat vanwege de wind (welke wind??). Om 22.15 uur lopen we, enigszins teleurgesteld terug naar de bus en komen om 23.00 uur aan op de camping. Nog even het verhaal erop zetten en dan lekker slapen.