op naar Gettysburg - Reisverslag uit Ottawa, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu op naar Gettysburg - Reisverslag uit Ottawa, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu

op naar Gettysburg

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

07 Augustus 2011 | Canada, Ottawa

Het heeft vannacht nog flink geregend. Rondom de camper stonden flinke plassen water en moesten we ons een weg banen over de droge stukken=(hadden we gelijk onze warming up voor die dag gehad).
Onderweg zien we veel kerken (Pensylvania is waarschijnlijk een zeer gelovige staat). Als we 's middags lunchen zien we zelfs een mobiele kerk! Het is een vrachtwagen waarop met grote letters staat: mobile Church. Nou, het mag hier gelovig zijn, maar wij konden onze ogen niet geloven! Voorop de vrachtwagen stond een groot kruis. Jur heeft er een foto van gemaakt, maar omdat het internet hier zo traag is, kan ik de foto's er helaas niet op plaatsen.
We rijden over een aantal drukke wegen waarbij het goed opletten is. Auto's schieten van links naar rechts (hier in Amerika mogen de auto's ook links inhalen) en de wegen zijn slecht (de Amerikanen kunnen nog iets leren van de Nederlanders op het gebied van wegenbouw). De camper rammelt nogal, maar uit voorzorg heeft Rene veel dingen zeevast gemaakt.
Aan het einde van de middag komen we in Gettysburg aan. We wassen het beddengoed en de kinderen gaan lekker zwemmen. 's Avonds kijken we naar een film over de burgeroorlog die in 1628 in Gettysburg heeft plaatsgevonden. De kwaliteit van de film is helaas niet zo best, maar de strekking van de geschiedenis is duidelijk. Hier heeft de slag tussen het vrij Noorden en het niet vrije Zuiden van Amerika plaatsgevonden en zijn er veel slachtoffers gevallen.
Morgen gaan we een bustour maken naar alle highlights van the battle. Daarna rijden we door naar het Shenondah park dat iets meer naar het Zuiden ligt. Daar blijven we twee nachten.
Vervolgens zullen we doorrijden naar Washington DC. Daar hebben we nog drie dagen. We hoorden overigens van een Amerikaans echtpaar dat alle musea in Washington gratis zijn (zelfs de dierentuin!).