een beestachtig mooie dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu een beestachtig mooie dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een beestachtig mooie dag

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

13 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen zijn we al om 9 uur vertrokken nadat we eerst nog een wasje hadden gedraaid.
De auto hebben we weer op de parkeerplaats bij de metro gezet en vervolgens hebben we de metro genomen naar de begraafplaats in Arlington. Op deze begraafplaats liggen, tegen het einde van de burgeroorlog in 1865 16.000 soltaten begraven. Later zijn er nog zo'n 250.000 veteranen bijgekomen. Simpele stenen markeren de graven van soldaten die vielen in oorlogen, van de Amerikaanse Revolutie tot de oorlog in Irak.
De begraafplaats is 247 km2 groot en er wordt zelfs met toeringsbusjes een rondleiding over de begraafplaats gegeven. Wij kiezen ervoor om te lopen. We gaan eerst naar het graf van John F. Kennedy. Hier ligt ook zijn vrouw Jackie begraven en hun zoon (slechts 2 dagen oud geworden) en dochter (waar geen naam bij staat). Er brand een vlam die op de dag van zijn begrafenis in december 1963 door zijn vrouw is aangestoken. De vlam brandt eeuwig op zijn graf. Het is indrukwekkend om te zien. Voor zijn graf ligt een marmeren circel waar in een muur de tekst vermeld staat van een van zijn toespraken. We blijven er even staan en ook Maarten is erg onder de indruk.
We lopen door tot bovenaan de heuvel en komen langs het graf van de broer van John F. Kennedy, Edward Kennedy. Bovenaan de heuvel staat het Arlingtonhuis. Dertig jaar lang woonde de confedrate generaal Robert E. Lee (1807-1870) in Arlington House. In 1861 verliet hij zijn huis om zijn troepen in Virginia aan te voeren, waarna de Union zijn landgoed confisqueerde als militaire begraafplaats.
Bovenop deze heuvel ligt ook het graf van Pierre L'Enfant die de stad Washington heeft ontworpen.
Na deze wandeling gaan we terug naar de metro en gaan we naar het Pentagon dat hier niet zover vandaan ligt. Bij het Pentagon is een memoriaal ter nagedachtenis aan de slachtoffers van 11 september 2001. Toen boorde een van de vier door terroristen gekaapte vliegtuigen zich in het Pentagon met vele slachtoffers en de instorting van een kant van het gebouw tot gevolg. Het Pentagon was voor 10 procent verwoest en met man en macht werd aan het herstel gewerkt. Al na een jaar werd de renovatie voltooid.
We kunnen de renovering zien aan de kleurverschillen van de muren.
Naast de plaats waar het vliegtuig zich in het Pentagon boorde is een memoriaal gemaakt. Ieder slachtoffer heeft hierbij zijn eigen vleugel en ligt in volgorde van geboortedatum.
Het is indrukwekkend om te zien.
Omdat het flink begint te waaien en regenen rennen we snel naar de metro. Hier is het lekker droog.
We gaan met de metro naar de dierentuin (als verrassing voor Maarten). We duiken eerst de Mac in omdat het zo hard regent. Na de bui is het redelijk droog. We besluiten toch om naar de dierentuin te gaan. Ook de dierentuin is helemaal gratis! Ongelooflijk! Het park is ontworpen door Frederick Law Olmstad, de landschapsrchitekt die ook Central Park in New York op zijn naam heeft staan. De dierentuin telt meer dan 4500 dieren en is een dynamisch biopark waar dieren worden bestudeerd in een natuurlijke omgeving. Het is ontzettend ruim, groen en verzorgd. Er zijn veel dieren te zien: reptielen, apen, katachtigen, insecten, etc. Vooral de leeuwaapjes trekken onze aandacht. Ze zijn roodachtig en heel bijzonder. We gaan ook naar het pandahuis. Daar liggen de panda's languit een dutje te doen. Er is geen beweging in te krijgen.
We lopen er de hele middag rond en we genieten van alles wat we zien! Ingrid, we hebben veel foto's gemaakt zodat jij ook een indruk krijgt van een Amerikaanse dierentuin.
Om half 7 lopen we terug naar de metro. We eten onderweg nog een hapje en gaan dan lekker slapen.
Morgen is ons laatste dagje in Washington. Dan gaan we naar het Natuur Historisch museum en het indianenmuseum.
Maandag rijden we naar NY waar we dinsdag de camper inleveren.
We gaan nog even genieten (maar dat hebben we al heel veel gedaan!)
Er staat op de site ook een filmpje dat gemaakt is in onze camper. Misschien leuk om een indruk te krijgen hoe het eraan toegaat.

  • 14 Augustus 2011 - 04:22

    Ancilla:

    Goh, wat hebben jullie toch een geweldige vakantie, ik geniet van de verslagen en foto's ;-)
    Veel plezier nog de laatste dagen!

  • 14 Augustus 2011 - 07:59

    Papa/opa/Harrij:

    Lieve diertjes van me Ik val echt van de ene verbazing in de andere Als ik jullie verslagen lees kan ik het niet nalaten er toch even op te reageren !Niet alleen voor de extra inkopen moeten jullie extra bagageruimte hebben maar ook voor al die indrukken die jullie opdoen.Ook dat zijn koffers vol!!!! Wat een ongelofelijke belevenissen. Voor mij al enorm veel om te verwerken want ook ik ben onder de indruk Wat moet dat voor jullie dan zijn Ik vind het ongekend !!! Kon ik maar een dagje mee beleven. Wat zullen de kinderen ook veel te verwerken hebben

  • 14 Augustus 2011 - 07:59

    Papa/opa/Harrij:

    Lieve diertjes van me Ik val echt van de ene verbazing in de andere Als ik jullie verslagen lees kan ik het niet nalaten er toch even op te reageren !Niet alleen voor de extra inkopen moeten jullie extra bagageruimte hebben maar ook voor al die indrukken die jullie opdoen.Ook dat zijn koffers vol!!!! Wat een ongelofelijke belevenissen. Voor mij al enorm veel om te verwerken want ook ik ben onder de indruk Wat moet dat voor jullie dan zijn Ik vind het ongekend !!! Kon ik maar een dagje mee beleven. Wat zullen de kinderen ook veel te verwerken hebben

  • 14 Augustus 2011 - 08:05

    Papa/opa/Harrij:

    het berichtje ging dubbel en te vroeg weg Zo zie je dat ik ook helemaal van slag raak.
    De kinderen heeb zo ook geschiedenis gemaakt en zullen dat hun leven niet vergeten De dagen vliegen om zo natuurlijk Nog 3 dagen Misschien bellen jullie mij nog woensdag dan weet ik gelijk of jullie behouden thuis zijn gekomen Veel plezier nog en wees nog voorzichtig die laatste dagen Veel liefs van mij xxx

  • 14 Augustus 2011 - 15:18

    Plien:

    het filmpje schetst een goed beeld van het reilzen en zeilen in de camper.
    pa en moe dirigeren vanuit de luie seat kun kinders.....ik wist niet dat jullie personeel hadden....germe toch..
    die arme kinderen...Jur pakt t slim aan om tijdens dat spitsuur van opdrachten zich terug te trekken op de wc. well done boy!
    Rene je bent nog even onweestaanbaar als toen...hahahahahaha

    doeiiiiiiiii Plien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

familie

Actief sinds 15 Juli 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 70182

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Een reis naar het Indonesische verleden

08 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

van Vancouver naar Alaska

02 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Een muziekale en culturele reis door het Zuiden

12 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Van New York tot Washington

Landen bezocht: