Een museumdagje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een museumdagje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een museumdagje

Door: Jet en Maarten

Blijf op de hoogte en volg familie

14 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een onrustige nacht door het onweer en de regen, zijn we toch weer op tijd opgestaan.
We zijn met de metro eerst naar Union Station gegaan. Dit station werd in 1907 geopend en zette de toon voor de architectuur van Washington. Het gebouw is van wit graniet met met drie grote bogen.In 1981 begon men met de restaurtatie. In 1988 werd het station opnieuw geopend en tegenwoordig is het de op een na best bezochte toeristenattractie van Waashngton. Het 29m hoge planfond is bedekt met 22 karaats bladgoud. Er zijn zo'n 100 winkels aanwezig en dagelijks komen er meer dan 100 treinen. We lopen er even door en maken een aantal foto's. Rene haalt er een heerlijk kopje koffie en Maarten koopt er nog een souvenir (zijn geld is nog niet op).
Daarna nemen we de metro naar Chinatown. Chinatown begint met een grote chinese boog. Er zijn veel restaurants en weinig winkels. Het is niet de Chinatouwn zoals we dat van New York en San Francisco kennen. We zijn er dan ook weer snel weg en nemen de trein naar het Natuur historisch museum. Dit museum heeft twee verdiepingen en is ontzettend groots en ruim opgezet.
Het museum werd geopend in 1910 en er zijn onder andere skeletten van dinosaurussen, andere dieren en mensen, vogelspinnen, de evolutie van de zeedieren, diamanten, stenen, reuze inktvissen, een lichtjesvis en overblijfselen uit de ijstijd. Maarten vond het ontzettend vet! Vooral de dinohal was erg in trek bij hem. Hij wilde alles zo snel mogelijk zien. De fosielen van zeedieren en de oceaanhal vond Maarten ook erg mooi. We hebben ook nog meteorieten gezien. Het verhaal dat erover verteld werd, maakte op Maarten veel indruk. Rene vond vooral de zeedieren heel erg mooi om te zien. In het midden van de grote hal hangt een grote blauwe vinvis.
Daarna ging de tocht naar het Indianenmuseum. Lotte wilde hier heel graag naar toe. Dit museum heeft een groot aanbod aan kunstvoorwerpen. Tot de verzameling behoren onder andere prachtig houtsnijwerk, beelden, maskers, beschilderde huiden, kleding en hoofdtooien. Foto's geven een goed beeld van het dagelijkse leven van de mensen.
Het gebouw telt maar liefst vier verdiepingen en is eveneens erg ruim opgezet. Het geeft ons een goede indruk van hoe de indianen leefden en leven.
Dan nog naar een derde museum: het Air & en Spacemuseum. Maarten wilde hier vooral naar de kindermuseum. Hij kon hier proefjes doen van de stekrte van metalen, hoe vliegt een vliegtuig, waarom vliegt een vliegtuig, etc.
We zijn ook nog in het skylab geweest en hebben daarnaast de capsules van Mercury, Gemini en de Apollo bewonderd (de echte!). Rene heeft zich nog even uitgeleefd op een historisch vliegtuig uit de WW2, de Messerschmidt 262a. Dit vliegtuig was het eerste operationele straalvliegtuig, erg mooi (voor Rene dus)Daarna hebben wij voor wederom uitgebreid Amerikaans gegeten bij een lokaal restaurant. Hier komen diverse lokale gerechten op tafel, dit allesw met gratis salades en de alom bekende "Re-fills" van de door ons bestelde drinkens. Hierna zijn wij voldaan en moe naar de camping gereden, douchen en naar bed, bekaf.

• 15 Augustus 2011 - 06:42

Erik:

Wat hebben jullie ontzettend veel gezien en ondernomen. Fantastisch!
    Jullie zullen wel aan vakantie toe zijn als jullie terug zijn. :-) Een hele goede en vooral veilige reis terug.
    Groeten uit de Fangorn. Erik

• 15 Augustus 2011 - 08:49

Plien:

allen die jullie logboek hebben bijgehouden hebben wsl het gevoel er een tikkiebit erbij geweest te zijn.
    wat zeg je nu weer Plien..wat een onzin, je kunt er pas echt wat van meekrijgen als je er zelf bent.
    dus ik denk dat ik heel erg ga lijnen en zorg dat ik next year in de koffer sluip die jullie hebben gereserveerd voor de souveniers want ik voel zo aan mijn water(ja dat krijg je als je tegen de 50 loopt..OHHHHHHHHHHH MYYYYYYYYYYYYY GÓD!!!) dat jullie ook volgend jaar weer een reis gaan plannen.
    alhoewel wat zal ik mezelf pijnigen met lijnen is helemaal niet nodig...Jet en Co hebben zoveel zooi dan is een container beter op zun plaats dussss.

luitjes nog 2 dagen, Byeeeeee Plien