een dagje vol countrymuziek - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu een dagje vol countrymuziek - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een dagje vol countrymuziek

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Nashville

Het heeft vannacht behoorlijk geonweerd en geregend. We hebben er allemaal minder goed door geslapen.
Om 11 uur nemen we de shuttle naar Nashville. Zo hoeven we niet met de camper het centrum in.
Nashville is de hoofdstad van de countrymuziek. Het levendige centrum van Nashville ligt rond de Country Music Hall of Fame.
We bezoeken eerst de Country Music Hall of Fame. Helemaal in de sfeer van de expositie is het gebouw ontworpen als de zwarte en witte toetsen van een gigantische piano. Er is een mooie collectie prachtige gitaren, kostuums, stropdassen, cowboylaarzen en de beroemde gouden Cadillac van Elvis Presley. Het indrukwekkendste vinden we nog de enorme muur met alle gouden en platinum platen.
Daarna gaan we naar het Ryman Auditorium. Deze opvallende muziekzaal wordt nog steeds gebruikt voor liveoptredens.
Daarna lopen we over broadway waar veel saloons, barren en restaurants te vinden zijn. Overal klinkt muziek en in de barren en saloons worden liveoptredens gegeven. Het klinkt allemaal erg gezellig door de winkelstraat. Maar aangezien het niet de muziek is die de kinderen aanstaat, bezoeken we geen bar (in de saloons mogen de kinderen niet komen).
We eten tussen de middag een hapje in een gezellig restaurant en lopen daarna verder door de winkelstraat. Rene en ik vinden een paar mooie cowboylaarzen! Schitterend! We kopen 3 paar waarvan we er maar 1 hoeven te kopen. Nu nog een cowboyhoed erbij en de show is compleet!
We lopen ook nog even naar het hardrockcafe waar veel attributen hangen van artiesten als Jimi Hendrix, the Beatles en Dolly Parton.
Om 6 uur nemen de we shuttle terug. Op de camping duiken Jet en Maarten nog even het zwembad in.
Morgen gaat de reis naar Memphis. De stad die geassocieerd wordt met Martin Luther King en Elvis Presley.

• 11 Juli 2012 - 07:31

Plien:

hahaha René looks like Crocodile Dundee..
    hebbie een foto???

doei