een gewaagd dagje - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu een gewaagd dagje - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een gewaagd dagje

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Vandaag staat de rit naar Baton Rouge op het programma. Dit ligt ongeveer 100 km. naar het westen. Maar eerst maken we een tussenstop bij Honey Swamp tours. Hier hebben we een boottocht gereserveerd om 11.30 uur. Gelukkig kijkt Lotte graag naar RTL travel, want daar hadden ze verteld dat dit echt de moeite waard was. We stappen in een platbodembootje varen we met een 20 tal mensen door het moeras. De eerste aanblik is al geweldig mooi! Er drijft veel kroos op het water waardoor het er ook echt uitziet als een verlaten moeras. Al snel komen we de eerste krokodil tegen. Deze blijkt erg te houden van Marshmallows! Ze laten zich graag voeren door de begeleider en komen daardoor ook dicht bij de boot. Het is heel indrukwekkend. Ook het voeren van worst aan een stokje doet het goed: de krokodillen springen een aantal meters hoog de lucht in om het hapje te verorberen. We zien nog zilverreigers en schildpadden en heel veel natuur. We zijn allemaal onder de indruk! Daarna gaan we in volle vaart de andere kant van de rivier op. Hierna gaan we een smalle inham door waarvoor we af en toe weg moeten duiken voor het struikgewas. Als we hierdoor heen gevaren zijn komen we uit bij een centraal gelegen gebied waar hele kleine krokodillen zwemmen. Ze zien er heel schattig uit, maar als ze naar een worst happen zien we toch wel hele scherpe tanden.
Daarna zit de tocht er op. We vonden het allemaal de moeite waard en hebben ervan genoten.
Bij Baton Rouge hebben we een camping gevonden en zijn we met z’n allen gaan zwemmen. Ook hier regent het weer aan het einde van de dag. Maar de temperatuur is heel aangenaam.
Morgen gaan we Baton Rouge bezoeken.

  • 16 Juli 2012 - 07:54

    Plien:

    wat een belevenissen op een rij...
    erg leuk om te lezen maar leuker nog de foto's te zien, dat maakt t net even meer tastbaar voor ons op afstand.
    blijf jullie volgen,
    take care,

    Plien

  • 16 Juli 2012 - 10:15

    Ingrid:

    Zo ook maar even een berichtje van mij! Leuk om al jullie belevenissen te lezen, al houden jullie facebook ook erg goed bij en blijf ik daarmee ook goed op de hoogte!
    Ik hoop wel dat jullie die gids ff met die tak en marsmallows van de boot gegooid hebben want dat is natuurlijk not done voor wilde krokodillen... (Vanuit mijn diermanager ogen moet ik daar toch iets van zeggen hè, maar dat terzijde;))
    Nou ik wens jullie nog veel plezier daar in de tropische temperaturen, hier is het maar bar koud en die korte broek moet nog lang op zich wachten vrees ik...

    tot gauw!
    liefs

  • 16 Juli 2012 - 11:00

    Anne-Marie:

    Nog geen tijd gehad om te reageren, zo druk op m'n werk .... ha ha. Leuk weer om te lezen. In Nederland is de berichtgeving over de USA iets anders. Grote droogte, mislukte oogsten. Gelukkig zitten jullie niet in dat deel. Ik moet zeggen dat wij hier ook niet te klagen hebben over grote droogte ;-) Geniet van de vakantie!! Veel groetjes x

  • 16 Juli 2012 - 18:17

    Carla :

    oh that is nice verry nice, wat leuk al die ballen, wauw en jullie blijven ook nog staan leuk hoor!
    En die kleuren, nou lol zeg.
    jullie vermaken je wel ha maar ik had ook niet anders gedacht, geniet nog maar lekker jullie zijn nog niet op de helft.
    veel plezier nog liefs van Carla van Engelen

  • 17 Juli 2012 - 07:02

    Chantal:

    Ik heb al meerdere keren gerageerd...dus heb het wat minder druk met werken ;)
    Ik vind het krokodillen verhaal helemaal super!! Idd een marsmallow dieet lijkt me niet echt heel goed voor ze, maar in tijden van crisis moet je toch wat!!
    Geniet er nog van, ben benieuwd naar het volgdende avontuur!
    Groetjes

  • 17 Juli 2012 - 16:27

    Papa Opa Harrij:

    Lieve Engelachtige Schrandertjes Natuurlijk lees ik al die wilde verhalen Ook over de krokodillen Weten jullie wel dat ze een dikke huid hebben en een grote bek ?? Het is niet denkbeeldig dat als jullie zo ingenomen zijn met deze wilde beesten jullie ook deze eigenschappen kunnen gaan overnemen En daar wil ik graag een stokje voor steken!!
    Ja , En nu geen krokodillen tranen huilen want ik heb geen medelijden met jullie !! Dan zijn schildpadden toch veel gezelliger en minder boosaardig En deksels !!! Daar weet je alles van Henriette Al waren die van jou wel even kleiner!!!
    Ik snap er geen bal van dat jullie op die skippieballen (want zo heten die dingen toch ?? ) kunnen blijven staan Toch nog lenig genoeg dus !!Vooral voor degenen onder jullie die de middelbare leeftijd al zo zoetjes aan bereikt hebben Overigens voor mij is zo.n ballenspel ook wel uitnodigend want ik zou zo mee willen en kunnen doen. Ja lachen jullie maar !!!!
    Ohja en die Cola lijkt mij daar ook wel lekker ............Met Bacardi dan !!!
    Jullie weten het he ? Ik leef erg met jullie mee Dat moet toch wel met zo.n soms gevaarlijke maar toch avontuurlijke reis Ik wens jullie een geweldige voortzetting En pas op voor alle enge beesten welke jullie pad kruisen. Veel liefs van mij xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Baton Rouge

Een muziekale en culturele reis door het Zuiden

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2012

weer thuis

03 Augustus 2012

Kennedy en het moordcomplot

02 Augustus 2012

even terug in de tijd

02 Augustus 2012

Zwemmen en bijkomen in de mall

31 Juli 2012

Honkbal
familie

Actief sinds 15 Juli 2009
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 70184

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Een reis naar het Indonesische verleden

08 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

van Vancouver naar Alaska

02 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Een muziekale en culturele reis door het Zuiden

12 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Van New York tot Washington

Landen bezocht: