een dagje strand - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu een dagje strand - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een dagje strand

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

18 Juli 2012 | Verenigde Staten, Galveston

We besluiten om het vandaag rustig aan te doen . We blijven in de ochtend op de camping en gaan lekker naar het zwembad. Daar zijn een aantal echte sjonnies die met drank in hun hand in het zwembad zitten. De mensen zijn overigens allemaal wel erg aardig. Ze willen altijd weten waar we vandaan komen en sommigen weten niet eens waar Nederland ligt. Als je een winkel binnenkomt zeggen ze netjes goeiedag en vragen ze altijd standaard: ‘how are you?’ Een standaardzin waar ze niet eens een antwoord op verwachten.
’s Middags gaan we naar het centrum en parkeren we de auto langs de boulevard. Het is er gezellig met veel winkeltjes. Heerlijk om die af en toe binnen te gaan om wat verkoeling te krijgen. De stranden zijn hier niet zo mooi als bij ons: het is meer kleigrond met heel veel zeewier! Lotte en ik lopen een stukje door het water dat met zo’n 30 graden erg warm is!
’s Avonds eten we in het favoriete Rainforest restaurant van Maarten en Lotte. Het is helemaal aangekleed in junglestijl compleet met apengeluiden, onweer en junglegeluiden. We blijven ons verbazen over het aantal mensen met flink wat overgewicht. Je ziet vaak hele gezinnen waarvan ouders en kinderen veel te dik zijn. De maaltijd die geserveerd wordt, kunnen wij vaak niet op. We zien de mensen na hun maaltijd ook vaak nog een nagerecht bestellen. Bij Rainforest hebben ze zelfs als nagerecht een Vulcano: vier bolletjes ijs zijn opeengestapeld en daaromheen liggen plakken chocoladecake, brrr. Wij moeten er na ons eten niet aan denken. Het is hier ook heel normaal om het eten dat overblijft mee te nemen.
Na een heerlijke maaltijd rijden we naar de camping.