even terug in de tijd - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu even terug in de tijd - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

even terug in de tijd

Blijf op de hoogte en volg familie

02 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Galveston

We zijn naar Fort Worth gereden waar het zogenaamde Stockyards is gelegen. Dit is een national historic district met kasseienstraten, houten trottoirs en straatverlichting in de vorm van ouderwetse gaslantaarns. In deze buurt werden vroeger een miljoen stuks vee verkocht en naar de markten in het oosten van de VS werden verscheept. De buurt biedt een blik op hoe het leven er een eeuw geleden in Texas uitzag. Je vindt er ook bruisende saloons met cowboythema's.
In het weekend worden hier de rodeo's gehouden. Alhoewel we niet van dit soort attracties houden, lijkt het ons wel leuk om een keer te zien. Dus reserveren we voor morgenavond kaartjes. Hebben we dat ook een keer meegemaakt.
We lopen door het voormalige station waar nu veel winkeltjes en restaurants zijn gevestigd. Het ziet er allemaal erg gezellig uit. De souvenirs spreken ons iets minder aan. Het is allemaal in cowboystijl en de hoeden zijn erg leuk, maar worden thuis niet gedragen (nou ja, misschien alleen binnenshuis in combinatie met de reeds gekochte laarzen, haha).
Om 4 uur wordt er een optocht van langhoornvee gehouden door de straten. Het zijn slechts een tiental dieren en het stelt niet zoveel voor. Het lijkt wel alsof de dieren worden uitgelaten. Wij vinden het een beetje een belachelijke vertoning. Maar ja, daar zijn we ook nuchtere Hollanders voor.
We eten 's middags warm in een steakhouse en gaan aan het einde van de middag weer terug naar de camping waar we nog even lekker genieten van het zwembad.
Morgen willen we naar Dallas gaan. Naar de plek waar J.F. Kennedy is vermoord. Om 20.00 uur gaan we dan naar de rodeo!

• 04 Augustus 2012 - 15:53

Anne-marie:

Lijkt me allemaal heel gezellig en lekker warm. Wordt weer afkicken straks in Nederland. Geniet nog van je laatste week en mocht je JR en Sue Ellen nog tegenkomen op hun ranch in Dallas wil je ze dan nog bedanken namens mij voor de geweldige serie "a long time ago". Groetjes Anne-Marie