Kennedy en het moordcomplot - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Kennedy en het moordcomplot - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Kennedy en het moordcomplot

Blijf op de hoogte en volg familie

03 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Galveston

We zijn naar het centrum van Dallas gereden waar we het Sixth floor museum bezoeken. In dit museum zien we een nauwkeurige reconstrutie en opnames van de schokkende gebeurtenissen van 22 november 1963, toen president Kennedy werd vermoord. Het museum ligt in een pakhuis van waaruit Lee Harvey Oswald op Kennedy schoot en is gewijd aan het leven van Kennedy. Het hoekraam van waaruit de schoten werden gelost, is herbouwd en ziet er net zo uit als op de dag van de aanslag.
Een deel van de verdieping is gewijd aan de vele complottheorieen die de officiele toedracht van de moord op de president in twijfel trekken.
We krijgen een audiotoer langs informatieborden met foto's en teksten en zien opnamens van de moordaanslag en de dagen na de moord.
Het is indrukwekkend en we zijn er stil van. Als we van bovenuit het pakhuis door het raam kijken waar Oswald waarschijnlijk zijn schoten heeft gelost, zien we op de weg een groot wit kruis staan. Dit kruis markeert de plaats waar de auto reed op het moment van de aanslag.
Het maakt een diepe indruki op ons omdat we nu de omgeving live zien en veel herkennen vanuit de beelden.
We lopen daarna naar beneden en besluiten bij een steakhouse te gaan eten, mmm heerlijk!! Daarna lopen we terug naar de plek waar Kennedy is neergeschoten en de bermen waar indertijd veel mensen langs de kant hebben gestaan. Er wordt beweerd dat vanuit deze plekken waarschijnlijk ook op Kennedy is geschoten.
We maken foto's en lopen dan door naar het monument van Kennedy. Het monument is strak en is typisch uit de jaren 60.
De temperatuur is inmiddels opgelopen tot 43 graden en we duiken het station in om even af te koelen in de airco. De flesjes water die we hebben meegenomen, hebben we hard nodig.
We lopen terug naar het museum waar we een ijsje nemen en Maarten, Jur en Jet lopen nog naar het hard rockcafe dat 5 minuten verderop ligt.
Het is inmiddels 17.00 uur en aangezien we vanavond naar Rodeo gaan, vertrekken we met de camper naar Fort Worth.
We eten een klein hapje en gaan dan naar de rodeo die om 20.00 uur begint.
Er worden flink wat shows weggegeven zonder dieren. Tussendoor worden er een aantal rodeo's gereden. Leuk om te zien. Het zou mijn ding niet zijn..
Om 22.00 uur is de show afgelopen en rijden we naar de camping.

• 04 Augustus 2012 - 21:20

Carla Van Engelen:

Een heleboel verhalen passeren de revue.
    Leuk om te lezen wat jullie nu allemaal weer doen.
    Toch weer heel anders als de jaren ervoor.
    Maar wel heet, dat jullie nog niet weg zijn gesmolten mag een wonder zijn.
    Het is daarom raadzaam om even in een diepvries te verblijven, om alvast weer te wennen aan de hollandse temparaturen die hier beduidend lager liggen.
    pffff gelukkig wel......................

liefs van Carla

• 04 Augustus 2012 - 22:56

Henny:

Lieve kinderen ,
    Telkens als ik lees hoe Kennedy is vermoord ,komt de gedachte aan de avond waarop wij dit hoorde boven .
    Het was de verjaardag van oma ,en stonden op het punt naar haar toe toe te gaan .

Het heeft veel indruk gemaakt ,hij was heel populair ,en pas in Duitsland op bezoek geweest .

Heel interessant te zien waar dit alles gebeurd is .

Liefs van mamma - Oma

• 05 Augustus 2012 - 19:34

Papa /opa :

Lieve Henriette Nu een speciaal berichtje voor jou !!!! Het is interessant de geschiedenis over de moord op Kennedy van jou te horen Het zijn details welke nooit in de berichtgeving gestaan hebben Uiteraard kan ik mij ook heel goed het moment van de aanslag herinneren We woonden op de Ramen in Alkmaar Jij zat op dat moment nog veilig opgeborgen in de moederschoot en wist gelukkig nog van niets Jouw komst zou nog ruim 2 maanden duren !!! We zaten al vol spanning te wachten op je komst en dat bracht gelukkig weer licht op de wereld !!
    Met die temperaturen daar had ik mooi mijn biezen gepakt Niet om uit te houden zeg ! Maar gedreven door alle mooie ervaringen en uitdagingen zijn jullie al aardig tegen alle weersomstandigheden opgewassen
    Heel veel plezier verder Dat geldt natuurlijk voor jullie allemaal De uitnodiging voor het feest bij mij ligt al bij jullie thuis !1 Liefs papa- Opa- Harrij