Op naar Berastagi - Reisverslag uit Medan, Indonesië van familie Schrander - WaarBenJij.nu Op naar Berastagi - Reisverslag uit Medan, Indonesië van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Op naar Berastagi

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

15 Juli 2014 | Indonesië, Medan

We worden om half 9 opgehaald door onze vaste gids Andi. Deze gids spreekt goed engels en neemt ons vandaag mee naar Berastagi (dit ligt iets ten zuiden van Medan).
Onderweg stoppen we om de typisch Indonesische vrucht (Durian) te eten. Dit is een vrucht die heel er stinkt, maar heel zoet smaakt. Wij proeven deze vrucht maar vinden de smaak niet echt aangenaam. Dat is dus once in a lifetime.
Onderweg stoppen we bij een Hindoeistische tempel. Hier moeten Lotte en ik, volgens het gebruik, een sarong dragen. Het is een grappig gezicht.
Daarna bezichtigen we nog een Batakdorp. Dit is een afsplitsing van een protestantse groep met een typische levensstijl en bouwstijl.
Aan het einde van de middag komen we aan in een luxe hotel waar we genieten van een heerlijk warme douche en een uitgebreide maaltijd.
De kinderen hebben al veel geproefd van het Indonesische eten en het bevalt ze gelukkig heel goed!