een spetterend tochtje - Reisverslag uit Medan, Indonesië van familie Schrander - WaarBenJij.nu een spetterend tochtje - Reisverslag uit Medan, Indonesië van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een spetterend tochtje

Door: jet

Blijf op de hoogte en volg familie

13 Juli 2014 | Indonesië, Medan

Vandaag vertrekken we om 8.00 uur naar de jungle. Onderweg staat er nog raften gepland. We worden er verwelkomd met een kop thee en gaan daarna over halve wegen. We moeten goed opletten dat we op tijd bukken voor de overhangende palmbomen (maar gelukkig hebben we helmen op. Zouden die daarvoor bedoeld zijn). Daar aangekomen wordt de boot opgepompt. Er gaan twee begeleiders mee en komen door flinke stroomversnellingen en varen door het oerwoud. Langs de geisers, watervallen en soms liggen we ondersteboven in de rivier. We komen onze eerste apen tegen (longtailmonkeys). Na een tocht van 3 uur worden we getrakteerd op een heerlijke Indonesische maaltijd waarbij we tot de ontdekking komen dat er hier niet met mes en vork wordt gegeten.
We kleden ons om en rijden daarna door naar de jungle: de ecolodge. Dit is duidelijk minder chique dan het vorige hotel (geen airco en geen warm water). Maar gelukkig hebben we wel een klamboe (en die hebben we hier hard nodig. Vooral Maarten want die vinden die muggen heerlijk!)