Een dag met veel indrukken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een dag met veel indrukken - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een dag met veel indrukken

Door: de schrandertjes

Blijf op de hoogte en volg familie

13 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen waren Rene en ik om 5 uur wakker. De kinderen werden om 6 uur wakker. Een lange dag voor de boeg dus. Het ontbijt is hier typisch Amerikaans: veel zoetigheid!
Om 8 uur hebben we de bus genomen naar Manhattan. Op times Square zijn we uitgestapt en daarna hebben we een stuk over Broadway gelopen. De eerste indruk is overweldigend! Wat een drukte en wat veel hoge gebouwen.
Vervolgens naar het metrostation. Daar hebben we een ticket gekocht voor onbeperkt reizen met de metro voor slechts 29 dollar. We hebben de metro genomen naar lower Manhattan waar we de Ferry naar Ellis Ilsand dachten te nemen. De ferry ging langs Ellis Island. Het was een prachtig gezicht om the statue of Liberty te zien liggen.
Rond 12 uur begonnen onze maagjes te knagen en hebben we een heerlijk broodje bij de Subway genomen.
Vervolgens hebben we een wandeling gemaakt over Wallstreet: het financiele hart van New York. We hebben het Federal Hall National Monument bezocht waar George Washington in 1789 als president werd beedigd. Daarna langs de Trinity Church gewandeld en the New York Stock Exanche uit 1817, het zakelijk zenuwcentrum van de stad dat zijn invloed heeft op de hele financiele wereld.
We zijn daarna naar de plek gelopen waar ooit het World Trade Center heeft gestaan. Op dit moment is men druk bezig om er vier nieuwe WTC gebouwen neer te zetten. Een indrukwekkende plaats als je je realiseert wat zich hier 10 jaar geleden heeft afgespeeld. Het Hilton hotel wat zwaar beschadigd was, is inmiddels weer helemaal opnieuw opgebouwd.
We hebben de metro genomen naar Times Square waar we naar Madame Taussaud zijn geweest. Ook dit was een ontzettend leuke ervaring. De personages waren levensecht en natuurlijk zijn we met veel beroemdheden op de foto geweest. Aangezien het inmiddels 18.30 uur was, hebben we ons tegoed gedaan aan heerlijke kip met frietjes. Daarna de bus teruggenomen naar het hotel, waar we om 20.30 uur aankwamen.
Al met al een hele enerverende dag.
Morgen staat een bezoek aan Ellis Island en the Empire State building op het programma, maar nu gaan we eerst lekker slapen.

• 14 Juli 2011 - 05:02

Moniek:

looking good, Jet, Wat een geweldige stad he. Leuke fotos,
    geniet maar lekker verder x

• 14 Juli 2011 - 05:56

Mamma,:

Lieve kinderen ,terwijl jullienog slapen het reisverslag vande eerste bijzondere dag gelezen ,wat hebben jullie alweer veel gedaan en gezien .
    Ook de foto 's geven een goed beeld van alles ,
    Liefs mamma - oma

• 14 Juli 2011 - 07:01

De Verlegjes:

Helemaal leuk, jullie verslag en de bijzondere foto's. Die bij Obama moeten jullie inlijsten! Plaatje!
    Groetjes!

• 14 Juli 2011 - 08:39

Ingrid:

haha, zo ik heb mijn lachertje vandaag ook weer gehad!!! Wat een leuke foto's en zo te zien hebben jullie erg veel plezier zo!! Dat kan alleen maar beter worden :D

liefs Ingrid

• 14 Juli 2011 - 11:46

Lineke:

Vanuit een herfstachtig Geldrop (14 graden en regen en wind!) lees ik jullie belevenissen. Al veel gezien de eerste dag! Dat belooft nog wat voor de rest van de vakantie.
    Hopelijk kunnen jullie die zomerse kledij nog lang aan! Geniet nog maar! Groetjes van de juf.