Een bezoek aan het witte huis en Obama - Reisverslag uit Washington Manor, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een bezoek aan het witte huis en Obama - Reisverslag uit Washington Manor, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een bezoek aan het witte huis en Obama

Door: Jet en Jur

Blijf op de hoogte en volg familie

12 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington Manor

Vandaag stond een bezoek aan het Witte Huis op het programma. Het was prachtig weer en met 28 graden goed uit te houden.
We zijn met de metro gegaan en kwamen aan de achterzijde van het Witte Huis aan. Het voelde voor ons bijzonder om te staan op de plaats die regelmatig op televisie komt.
Er stonden wat demonstranten met spandoeken en we zagen toeristen die het Witte Huis bezochten. Blijkbaar kun je dit 4 tot 6 maanden van tevoren aanvragen bij de ambassade. Tja, dat hadden wij dus niet gedaan.
Daarna zijn we naar de voorzijde van het Witte Huis gelopen, wat erg indrukwekkend was. Helaas was een deel van de voorzijde afgezet vanwege de huldiging van een footbalteam. Voordeel hiervan was wel dat Obama zich om 14.30 uur zou laten zien om het team toe te spreken. We hebben een uur in de brandende zon gewacht en stonden met onze camera's klaar, maar konden hem niet in beeld krijgen. Gelukkig konden wij daarna in besloten sfeer wel op de foto met hem en zijn vrouw Michelle.
Na dit enerverende bezoek hebben we de schaduw opgezocht bij het Washington Monument en hebben we even flink wat water gedronken. Want in de brandende zon zweet je toch behoorlijk!
Het Washington Monument was al even indrukwekkend. Het voelt zo bijzonder om daar te zijn! We hebben er een aantal foto's gemaakt en zijn daarna doorgelopen naar het monument van de tweede wereldoorlog. Het is een redelijk nieuw monument en het ziet er mooi en goed verzorgd uit. De ene kant is de kant van de pacific en de andere kant is de kant van de Atlantische oorlog.
We zoeken wat verkoeling in de ovale fontein. We lopen verder naar het Vietnammounent. Het is marmeren muur met alle namen van tienduizende soldaten die in Vietnam gediend hebben en uiteindelijk gestorven zijn.
Er lagen brieven en speldjes bij het monument. We liepen door naar het Lincoln Monument. Het viel ons gelijk op dat het gebouw dezelfde soort zuilen had als de andere monumenten. We liepen de lange reeks trappen omhoog en zagen het wereldberoemde, 5 meter hoge monument van Lincoln. Ook dit was erg indrukwekkend om te zien.
We hebben ook nog de markering gezien waar Martin Luther King heeft gestaan tijdens zijn wereldberoemde speech bij het Lincoln monument.
Na deze bezichtiging kwam het pad uit bij het Korea Monument. Hier stonden beelden van soldaten die in Korea hebben gevochten. Op de wand die erlangs liep stonden tekeningen van soldaten die er hebben gediend. Het viel ons op dat er vooral veel Koreanen liepen.
Na deze enerverende ervaringen zijn we naar het metrostation gelopen en hebben we de metro naar de parkeerplaats genomen waar de camper vol smart op ons stond te wachten. Want jeetje wat was het warm daarbinnen! Onderweg hebben we nog een heerlijk diner gehad en om 21.00 uur waren we weer terug op de camping waar onze buren ons al op zaten te wachten. We raakten met hen aan de praat en kwamen er al snel achter dat onze buurman een Vietnam veteraan was. Jur en Rene hebben hem uitvoerig ondervraagd en uitgehoord en kwamen te weten dat deze man zich 8 maanden lang op het gevaarlijkste gebied in heel Vietnam bevond en in een gevecht is neergeschoten. Dit verhaal boeide Jur erg want hij is erg geinteresseeerd in de Vietnamoorlog. De buurman vond het erg prettig om zijn verhalen te delen met een jong iemand die hierin uitermate geinteresseerd was.
Dit was de laatste regel van vandaag, want nu gaan we lekker slapen terwijl jullie in Nederland alweer bijna ontwaken.

• 13 Augustus 2011 - 16:40

Mamma,:

Je hebt misschien het idee dat er weinig gekeken wordt op de site
    Niets is minder waar .
    Een bijzondere ervaring en mooie foto 's om een betere indruk te krijgen van alles.
    Dat wordt weer een hele klus om er een foto boekwerk van te maken .
    Lieve groet van ons

• 13 Augustus 2011 - 20:02

Carla Zussie:

lieve allemaal.

ik heb niet alle verhalen gevolgd maar de foto,s spelen boekdelen.
    wij zijn al weer terug uit het zonnige frankrijk,en jullie zitten daar nog steeds.
    het is fijn om de verhalen nu in het echt te kunnen delen.
    alvast een goede reis a.s dinsdag,en nog eenfijne voortzetting van de laatste avondturen.

lieve groet