Weer een aantal highlights bezocht - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Weer een aantal highlights bezocht - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Weer een aantal highlights bezocht

Door: de schrandertjes

Blijf op de hoogte en volg familie

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen waren we om 6 uur wakker dus konden we weer op tijd aan ons ontbijt beginnen.
We zijn vandaag begonnen met een bezoek aan the Satue of Liberty. Het was prachtig weer en het was indrukwekkend om het standbeeld van zo dichtbij te zien. We zijn rondom het beeld gewandeld, waarbij we ook een mooi uitzicht hadden om de skyline van New York. Daarna naar het observatiedek geweest van het vrijheidsbeeld, waarbij we 156 trappen omhoog moesten. Halverwege werden we aangemoedigd door een ranger. Ook boven was het uitzicht prachtig. Zeker met het mooie, zonnige weer wat we hadden!
Daarna bracht de boot ons naar Ellis Island. Ellis Island deed van 1892 tot 1954 dienst als immigratiedepot. Hier zijn bijna 12 miljoen mensen aangekomen. We hebben het museum bezocht waar je een goede indruk krijgt van de procedures die mensen moesten doorlopen alvorens ze toegelaten werden tot de VS. Immigranten moesten onder andere een medische keuring en psychologische keuring ondergaan.
Daarna de boot teruggenomen naar New York en de metro genomen naar China Town waar allerlei verschillende nationaliteiten (maar natuurlijk vooral Chinezen) samenkomen. Je vindt er veel giftshops en restaurants die erg betaalbaar zijn. De kinderen hebben er hun eerste souvenirs gekocht.
Vervolgens de metro genomen naar the Empire State Building. Hier hebben we een skyflight gedaan. Dit is een simulator waarbij je een viruele vlucht maakt boven NY. Jet werd er een beetje misselijk van, maar de rest van de familie heeft er van genoten.
Daarna kaartjes gekocht voor het observatiedek van the Empire Sate Building (toch handig die NY passen, waarbij je voor veel attracties kaartjes kunt krijgen).
Met de lift ga je naar de 86e verdieping waar je een prachtig uitzicht hebt over NY. Sommige straten kleuren helemaal geel van the beroemde gele taxi's (yellow cabs). Het is een prachtig uitzicht.
Inmiddels is het 8 uur en besluiten we een broodje te gaan eten bij the Subway.
En vervolgens is het een hele puzzel om op times Square uit te komen met de kaart in onze hand: wat een wirwar aan wegen en kruizingen!
Maar gelukkig kunnen we na een wandeling van een half uur in de taxibus stappen en komen we om 10 uur toch wel vermoeid aan in het hotel. We zijn blij dat we lekker naar bed kunnen!


  • 15 Juli 2011 - 06:20

    Henny:

    Lieve kinderen ,jullie verslag van een drukke maar bijzondere dag gelezen ,als ik vanmiddag thuiskom van Simac zijn jullie alweer weg ,dus een fijne dag van mamma

  • 15 Juli 2011 - 11:51

    Papa/opa Harrij:

    Zit ik nu toch toevallig met mama een berichtje te sturen op dit zelfde reisverslag Ik was niet thuis maar natuurlijk heb ik de geweldige reisverslagen al op mijn mobiel gevolgd.Ik verbaas mij altijd weer opnieuw wat jullie een energie kunnen opbrengen om zoveel op een dag te ondernemen En dan al die trappen te beklimmen ppffff ! Wat ik prachtig vind zijn die levensechte foto.s van jullie met die wassenbeelden Geweldig wat zijn jullie ook fotogeniek met die wereldleiders !! Maar Henriette wat ik niet begrijp is dat je het na zo.n drukke dag nog kunt op brengen zo.n uitgebreid verslag te schrijven. Mijn complimenten hoor !! Ik wens jullie een fijne voortzetting van deze weer zo avontuurlijke en boeiende vacantie !! Liefs voor jullie allemaal xx

  • 15 Juli 2011 - 14:02

    Anne-Marie:

    Imposante stad hè? Ik kan me die skyflight nog wel herinneren en wat 'n uitzicht. Leuk die foto's. Ben benieuwd wat jullie van Central Park vinden. Jullie hebben in ieder geval genoeg te zien. Veel plezier nog met z'n allen. Groetjes van Anne-Marie, hard aan het werk bij de Grabbelton :-)

  • 15 Juli 2011 - 18:53

    Carla :

    Nu ik jullie verhalen weer lees,lijkt het wel of julie gewoon weer verder gaan ,met waar jullie vorig jaar waren gebleven,ik denk dat het ook wel een beetje zo is,het was gewoon nog niet af.
    De foto,s de verhalen,het sprookje gaat gewoon nog even door,nu alweer deel drie.
    Nog een avontuurlijke reis gewenst samen.
    Dan volg ik jullie verhalen.
    lieve groet van Carla

  • 15 Juli 2011 - 20:11

    Petra Let:

    fijn dat jullie zo genieten ik heb al heel wat mooie fotos gezien wat is het daar mooi geniet er allemaal van groetjes van let en petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

familie

Actief sinds 15 Juli 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 70243

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Een reis naar het Indonesische verleden

08 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

van Vancouver naar Alaska

02 Juli 2012 - 08 Augustus 2012

Een muziekale en culturele reis door het Zuiden

12 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Van New York tot Washington

Landen bezocht: