Een fietstocht door Central Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een fietstocht door Central Park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een fietstocht door Central Park

Door: de schrandertjes

Blijf op de hoogte en volg familie

17 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen zijn we naar Central Park gegaan waar we fietsen hebben gehuurd. Met de NY pas kun je bij een verhuurbedrijf gratis fietsen huren voor 3 uur. Helaas stond er een lange rij en er werd ons verteld dat de wachttijd een uur was. Toen dat werd medegedeeld aan de rij mensen die buiten stond, vertrokken de meeste mensen. En toen hadden wij geluk, want nog geen 10 minuten later bleken er 5 fietsen beschikbaar te zijn. We hebben de fietsen voor een hele dag gehuurd. Het was ook vandaag weer erg zonnig en warm dus heerlijk weer om te fietsen.
We zijn helemaal rondom Central Park gefietst en hebben af en toe een stop gemaakt om te genieten van het uizicht, de artiesten, decbandjes en softbal. In het weekend zijn auto's verboden in het park en hebben de fietsers en joggers het rijk alleen. Je ziet er enorm veel joggers, allemaal met een i-pod of i-phone in de hand. Sommige mensen zijn zelfs al bellend aan het hardlopen.
We fietsen ook langs Strawberry Fields dat een monument is ter nagedachtenis van John Lennon, die hier vlakbij woonde.
Als we aankomen in het Noorden van het park, besluiten we om naar het Yankee Sation te fietsen. We fietsen door een van de buitenwijken van NY (Harlem).
Bij het Yankee Stadion maken we een aantal foto's en als we terug willen fietsen, komen we erachter dat Maarten zijn fietshelm kwijt is. Het zoeken levert ons helaas niks op: hij is door iemand meegenomen.
We fietsen terug naar de plaats waar we het Central Park hebben verlaten en maken onze toch door Central Park af. We komen nog bij het veld waar Simon en Carfunkel ooit een live concert hebben gegeven.
Om 17.00 uur leveren we de fietsen weer in en wandelen we nog naar Rockefeller Center waar de Legowinkel nu nog geopend is. Er staan prachtige bouwwerken van Lego.
We nemen de metro naar Time Square en gaan een hapje eten. Om 20.00 uur nemen we de bus terug en om half 9 zijn we weer terug in het hotel.
NY was een prachtige belevenis en zeker de moeite waard!

• 18 Juli 2011 - 14:48

Moniek:

wat is Central Park toch een enorme groene long in Manhattan. Geweldig die fietstocht.
    Ben je nog eerder bij het nieuwe Yankees Stadium geweest dan ik, hahaha. Grappig hoor.
    Ja New York you hate it or you love it, ik krijg het idee dat jullie er net zo van houden als wij, geniet maar lekker verder xx

• 20 Oktober 2012 - 21:22

Martine:

FIETSEN IN CENTRAL PARK
    Het was een geweldige tijd in New York met 5 dames. Een van de leukste dagen was toch wel op de fiets door New York. Zo zie je deze stad van een andere kant. Niet alle wegen hebben hier fietspaden, dus af en toe wel een beetje spannend. Niet echt aan te raden als je kleine kinderen hebt. We hebben onze fietsen gehuurd bij Askin. Zie ook: www.centralparkbikerent.com. Aanrader!!