Een natte dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een natte dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een natte dag

Door: de schrandertjes

Blijf op de hoogte en volg familie

03 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen werden we met het regen wakker. Aangezien we een wandeling langs een van de meren wilden maken, moesten we daarom het programma aanpassen.
We zitten bij The Finger Lakes. De Finger Lakes bestaan uit 11 langwerpige, ongeveer paralel lopende meren. Volgens de Iroquois indianen legende zijn de meren gevormd toen de god Manitou zijn hand op de aarde legde. Geologen zeggen echter dat ze gevormd zijn door gletsjers.
De twee grootste meren zijn Seneca en Cayuga Lake. Met 188 meter diep is Seneca Lake het diepste van de meren, dieper zelfs dan zeeniveau. Cayuga Lake ligt op tweede plaats met ongeveer 132 meter diep. Ze zijn allebei ongeveer 61 kilometer lang.
We rijden naar het Canandaigua meer, dat op zo'n 25 km afstand ligt. Het is zwaar bewolkt, maar gelukkig wel droog. We stoppen bij een visplaats langs het meer en maken er wat foto's.
Daarna rijden we door naar het Genevameer. Inmiddels begint het hard te regenen en is het geen optie om uit te stappen. Jammer dat we zo weinig kunnen zien van het meer nu het zo regent. We besluiten daarom naar een shoppingmall te rijden iets verderop. Zo kunnen we de dag toch een beetje droog doorbrengen.
We kopen er niet veel (we hebben inmiddels wel genoeg gekocht) maar Lotte slaagt er toch in om nog wat kleren te kopen en ook Maarten scoort er een paar schoenen (ben benieuwd wat het gewicht is als we teruggaan!).
Daarna rijden we naar de camping. Maken we een maaltijd klaar in de magnetron (wat overigens best goed smaakt) en gaan daarna weer gezellig rondom ons kampvuur zitten.
Morgen gaat de reis naar de Niagara watervallen!

• 04 Augustus 2011 - 07:34

Plien:

ohhhhhhhhh de Niagara watervallen!!!
    ohhh wat lijkt me dát mooi.
    Jet jouw verslagen zijn echt heel gedetaileerd, dat je na die vermoeiende dagen want de indrukken zijn overwelgend lijkt me, nog de fut vind om dit alles te beschrijven.
    nu is het ook een manier om juist al die indrukken te verwerken fijn om het vast te leggen. maar weet je wat ik zo leuk zou vinden?? dat de kinders ook eens een verslagje zouden schrijven hoe hun het beleven.
    daar heb je Plien weer hoor, die lastige tante...moeten we t hele jaar op school al schrijven zullen we voor haar in de vakantie ook weer in de pen moeten klimmen....
    zie maar maar t lijkt me gewoon leuk om het eens uit t perspectief van de schrandertjes te lezen.
    ik blijf jullie volgen!

doehoeiiiiiiiii Plien

• 04 Augustus 2011 - 14:13

Ad En Loes:

Hoi Vakantiegangers.
    Wat een belevenissen allemaal en heel leuk om dat iedere keer op afstand te mogen meemaken!
    De foto's zijn ook mooi maar jullie hebben er vast nog veel meer!
    Geniet er nog lekker van en wij blijven jullie volgen!
    Doei groetjes Ad en Loes.