wereldnieuws - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu wereldnieuws - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

wereldnieuws

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, Atlanta

Vandaag naar het hoofdkantoor van CNN geweest. Gelukkig hadden we al kaartjes voor de rondleiding, want alles bleek volgeboekt. We komen in een enorme centrale hal waar allemaal restaurants liggen. Daaromheen liggen de kantoren van CNN. Het is een enorm gebouw en gelijk al indrukwekkend. We kregen een kijkje achter de schermen van hoe het nieuws gemaakt werd en ook de live uitzending hebben we bijgewoond. In een demonstratie werd uitgelegd hoe het nieuws wordt samengesteld. Het was erg interessant en bijzonder om dit te zien.
Na een hapje gegeten te hebben in het CNN gebouw (er is keuze genoeg), gaan we met naar het Olympisch park met zijn bekende fontein. We koelen er een beetje af en nemen vervolgens de metro naar het Martin Luther King Memorial. We lopen langs het graf van hem en zijn vader dat gelegen is in op een eilandje in een grote bak met een fontein. Het is wederom indrukwekkend. We gaan tickets halen om het geboortehuis van Marin L. K. te bezoeken, maar helaas blijkt dit al volgeboekt te zijn. Uit navraag bij de balie blijkt dat als we wachten, we misschien nog wel meekunnen. Uiteindelijk hebben onze blauwe ogen effect en kunnen we, welliswaar opgesplits, het huis bezoeken. Het geeft een goede indruk van het leven van Martin, zijn ouders, grootouders en oom. Het is bijzonder om hier te zijn.
We nemen de metro terug naar Atlanta en stappen de snikhete camper in, op weg naar de camping. Daar aangekomen blijken we net op tijd te zijn. Er is noodweer op komst waarvoor gewaarschuwd wordt op de radio. Dat hebben we gezien! stortregens en windvlagen. De camper schudt en Maarten wordt een beetje bang. Dan valt de stroom ook nog uit en blijken de stoppen doorgeslagen te zijn. Met telefonische hulp van de camperverhuurder krijgen we de stroom er weer op.
Na een aantal uurjte is de storm voorbij en kunnen we rustig gaan slapen.

• 07 Juli 2012 - 18:50

Vul Hier Je Naam In.:

Vul hier je reactie in...