Honkbal - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Honkbal - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Honkbal

Blijf op de hoogte en volg familie

31 Juli 2012 | Verenigde Staten, Galveston

Omdat we geen kaartjes kunnen uitprinten wanneer we een reservering willen doen voor de honkbalwedstrijd, rijden we naar het stadion dat hier zo'n 10 km verderop ligt. Gelukkig zijn er nog voldoende kaartjes verkrijgbaar voor de wedstrijd van 19.05. Bij het nabijgelegen Visitor Center halen we nog wat informatie over de omgeving op en worden we uiterst vriendelijk te woord gestaan en geholpen.
We rijden naar de Walmart voor wat boodschappen en eten daarna een warme hap bij de Pandaexpres. Een warme maaltijd in de middag bevalt ons prima!
Aangezien het parkeren van een camper op het parkeerterrein van het stadion 40 dollar kost en wij echte Hollanders zijn, parkeren we de camper bij de nabijgelegen Walmart en lopen we door de hitte (de temperatuur is inmiddels opgelopen tot 42 graden!) naar het stadion. We hebben moeite met de enorme temperatuur en gelukkig hebben we flink wat flessen water meegenomen waar we ons graag aan tegoed doen.
Het is een prachtig stadion en omdat we lekker vroeg zijn, kunnen we overal even rondkijken. Zo kijken we beneden hoe de spelers aan het inslaan zijn.
We vinden het allemaal heel bijzonder om hier te zijn. We hebben het zo vaak gezien en gehoord dat we het ontzettend leuk vinden om dit een keer live mee te maken.
We gaan naar de bovenste verdieping en hebben prachtige plaatsen die ui8tkijken op de pitch.
De Texas Rangers (uit Dallas) spelen vanavond tegen de Los Angeles Angels. Er hangt een leuke sfeer in het stadion, er draait muziek en er komen auto's het veld op rijden en dames geven er een showtje weg.
Het is geen spannende wedstrijd want al snel staan de Rangers achter met 6-0. Halverwege de wedstrijd stappen er al veel mensen op: zij hebben er duidelijk geen vertrouwen meer in. Uiteindelijk is de wedstrijd na 2 1/2 uur afgelopen en verlaten de mensen heel rustig het stadion. Zo netjes allemaal!!
We lopen terug naar de camper en zijn uiteindelijk om half 11 weer terug op de camping. Het was wederom een zeer geslaagde dag!

• 01 Augustus 2012 - 08:19

Henny:

Lieve kinderen .
    Toch eens reageren op de reisverslagen ,wat zien jullie heel erg bruin ,daar kan niets meer bij ,wel nog een week genieten .
    Liefs van mamma ,Opa en Oma

• 01 Augustus 2012 - 21:25

Papa /opa :

Nu kan ik de reis van jullie tenminste weer goed volgen Ik keek af en toe wel op facebook Maar nu is het verslag weer zoals ik van jullie gewend ben. De foto,s geven altijd een goed beeld van jullie belevenissen Ik wens jullie een fijne en......vooral ''sportieve'' voortzetting van de reis Op mijn verjaardag zal ik ongetwijfeld jullie verhalen wel tot in de details horen Liefs papa /opa Harrij