Een rustig dagje - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een rustig dagje - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een rustig dagje

Door: de schrandertjes

Blijf op de hoogte en volg familie

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, Provincetown

Vandaag hebben we allemaal lekker uitgeslapen en daarna nog een aantal gebreken aan de camper gerepareerd. Zo bleek er een gaatje in het dak te zitten, de toiletdeur soms niet open te krijgen is en de luxaflex aan de voorzijde gebroken te zijn.
Om half 12 zijn we naar de werf gelopen. Het is hier erg bedrijvig. Op de pier staan overal kiosken waar je boottochten, zeiltochten en walviskijktochten kunt boeken. Omdat we vorig jaar al een walviskijktocht hebben gedaan op Vancouver Island, besluiten we ditmaal een zeiltocht te maken langs de baai van Provincetown. Het is wederom prachtig weer en erg warm. Op het water is de temperatuur erg aangenaam en er staat voldoende wind om een flinke snelheid te maken. De kustlijn is mooi en oogt rustig met rustieke vuurtorens.
De tocht duurt bijna 2 uur en daarna gaan we lunchen in het gezellige centrum van Provincetown. Provincetown is een oud vissersplaatsje met kleine houten winkeltjes. Je ziet er ook veel kunstwinkeltjes.
We lopen naar het Pelgrimmonument dat bovenop een heuvel staat. HIer hebben we een mooi uitzicht over de werf en de baai.
We gaan de toren in en na een flinke klim van een behoorlijk aantal trappen worden we beloond met een prachtig uitzicht over de baai! Omdat het ook nog eens heel helder is, kunnen we ver wegkijken over de atlantische oceaan.
Na deze beklimming (en uiteraard de afdaling) zijn de kinderen nog niet moe genoeg. Ze doen beneden om de toren een aantal keren een hardloopwedstrijd, die steeds gewonnen wordt door Jurrien. De toeristen die er rondlopen, moeten erg lachen om het spektakel.
We lopen daarna terug naar Commercial street en doen ons tegoed aan een heerlijk Ben and Jerry ijsje en besluiten om terug te lopen naar de camping.
De temperatuur is inmiddels, zeker in de schaduw, wat aangenamer en de kinderen gaan een potje Monopoly spelen terwijl Rene en Jet het eten (Burritos) klaarmaken.
Daarna nog even kletsen en dan lekker naar bed.
Morgen gaan we naar een camping vlakbij Boston en hebben we gelukkig weer internet, zodat we de reisverslagen erop kunnen zetten.