White mountains - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu White mountains - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

White mountains

Door: de schrandertjes

Blijf op de hoogte en volg familie

28 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

----- Original Message -----
From: Rene Schander
To: jetschrander@onsbrabantnet.nl
Sent: Thursday, July 28, 2011 6:31 PM

een dagje White Mountain

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan en om 9.15 uur reden we van de camping af die aan een drukke weg lag. We rijden door het National Forest White Mountain dat 311.600 ha groot is. In het National Forest, het mooiste natuurgebied van de staat, leven wilde dieren in overvloed, waaronder een grote populatie elanden. Er zijn meer dan 20 bergen hoger dan 1200 m. Als we door het park rijden, hebben we het ene fraaie uitzicht na het andere: valleien vol dennenbomen, watervallen over rotsige bodems en rivieren langs de slingerende wegen.
We rijden als eerste naar de Conway Scenic Railroad. Deze trein brengt je naar de bergtop van Mount Washington en is Amerika's oudste toeristenattractie. De trein, aangedreven door een stoomlocomotief, gaat steil langs een tandradbaan naar de bergtop en is 5,6 km. lang. We vinden echter een ticket van 62 dollar per persoon een beetje veel en bovendien duurt de tocht 3 uur en willen wij vandaag nog meer van het park zien. We besluiten dus verder te rijden.
We rijden naar Bretton Woods langs het Mount Washington Hotel and Resort. Hier werd in 1944 de United Nations Monetary and Financial Conference gehouden. In deze bijeenkomst werd het Internationaal Monetair Fonds opgericht en werd de basis gelegd voor de Wereldbank, als reactie op de behoefte aan stabiele wisselkoersen na de economische onrust in de 2e wereldoorlog. De aanwezigen stelden ook de gouden standaard en stelden de Amerikaanse dollar in als internationale standaard voor wisselkoersen. Het hotel heeft helderwitte buitenmuren en een oranje dak dat in sterk contrast staat met Mount Washington, die met een hoogte van 1917 m. achter het gebouw opdoemt. In dit hotel hebben onder andere de Britse premier Winston Churchill, uitvinder Thomas Edison en honkbalster Babe Ruth gelogeerd.
Het hotel telt 200 kamers en staat op de Amerikaanse monumentenlijst. Het staat op een terrein van 7000 ha.
Na enkele foto's gemaakt te hebben, rijden we door naar North Conway. Hier zijn onder andere een outletcentrum en vele winkels. De prijzen zijn laag omdat er geen omzetbelasting geheven wordt in deze staat.
Nadat we een hapje gegeten hebben, gaan we winkelen in een outlet. Jur koopt er twee broeken, Jet een t-shirt en Lotte twee hempjes.
Daarna rijden we verder over de Kancamugus Highway. Dit is een mooie route door het White Mountain National Forest. We weg beslaat zo'n 55 km. en biedt bijzondere uitzichten.
We maken een korte wandeling naar de Subaday Falls. Dit is een mooie waterval.
De route is prachtig en geeft regelmatig een mooi uitzicht over de bergen. Het lijkt een beetje op het berglandschap in Frankrijk.
We rijden naar de camping in Woodstock, de kinderen gaan zwemmen en wij maken het eten klaar.
Nu gaan we nog even gezellig bij het kampvuur zitten en morgen bepalen we waar de reis verder naartoe gaat

• 29 Juli 2011 - 08:23

Familie Haerden:

Hoi lieve familie,

Wij zijn er weer na een heerlijke vakantie en hebben zojuist jullie reisverslagen doorgenomen. Tjee wat hebben jullie het geweldig daar en al zoveel gezien en actief geweest. New York was Super! Geniet er samen verder van, wij genieten er hier gelukkig ook een beetje van mee (bedankt Jet) en heel veel groetjes van ons allen

• 29 Juli 2011 - 11:20

Mamma :

het blijft bijzonder wat jullie allemaal zien en ondernemen ,62dollar is wel veel voor een ritje van ruim 5 km ,maar wel bijzonder natuurlijk ,.
    Ga vanmiddag het fototoestel naar de grabbelton brengen .
    liefs van Mamma

• 29 Juli 2011 - 22:43

Carla:

O als ik jullie verhalen lees en onze eigen ervaringen meemaak, dan vrees ik dat wij ook nog niet klaar zijn met Amerika!!! Jullie zitten misschien wel 6000 km verder en ook daar is het weer prachtig, en vorig jaar was die andere kant ook al prachtig. Wij zijn gisteren en eergisteren bij Lake Powel geweest, komen misschien nog wel foto's van op de site, maar dat was ook weer helemaal geweldig. Heel erg veel indianen, het grootste reservaat van de US. En zoooo ongelooflijk mooi daar, dat kun je je niet voorstellen, of ja toch wel. Nu zijn we aanbeland bij Bryce canyon. De weg ernaar toe was al weer helemaal top.
    veel plezier maar weer en tot de volgende mail!

• 29 Juli 2011 - 22:43

Carla:

veel plezier maar weer en tot de volgende mail!