een shopdagje - Reisverslag uit Lake George, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu een shopdagje - Reisverslag uit Lake George, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een shopdagje

Door: de schrandertjes

Blijf op de hoogte en volg familie

01 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Lake George

Aangezien de voorspelling was dat het zou gaan onweren vandaag, hebben we besloten om een dagje te gaan shoppen. In de buurt van Lake George blijkt namelijk een grote shoppingmall te zitten en dat spreekt ons ook wel aan. Jur zijn kleding is weer verder aangevuld en Lotte heeft er een paar schoenen bij.
Nadat we wat gegeten hebben bij Subway, zijn we doorgereden naar onze favoriete supermarkt: the Walmart! En wat kwamen we daar veel dikke mensen tegen! De cassiere was zelfs zo dik dat ze haar armen nauwelijks over elkaar kreeg en daarop haar tempo aanpaste: jeetje wat deed zij dat langzaam. Jur vertelde dat hij bij de kassa bij de Lidl 30 aanslagen per minuut moeten halen, nou dit kamerolifantje deed er misschien twee per minuut.
Dan doen ze alle boodschappen ook nog eens in plastic zakjes, wat natuurlijk nog langer duurt. Toen wij zeiden dat wij geen plastic zakjes meer hoefden, werd ze boos en kwakte ze alle boodschappen op de band waarop Rene zei: "Yes, very good, thats the way it works". Haha, nou toen gunde ze ons helemaal geen blik meer waardig!
Het valt ons ook op dat de mentaliteit in het Oosten van Amerika heel anders is dan in het Westen: de mensen zijn stug en vaak niet vriendelijk. Dat zijn we van de afgelopen jaren niet gewend.
Na ons avontuur in de Walmart zijn we naar Lake George gereden. Een groot meer waar een gezellige winkelstraat bij ligt met leuke winkeltjes die heel veel rotzooi verkopen. We hebben er dus niks gekocht. Daarna hebben we een hapje gegeten en ons wederom verbaasd over het overgewicht van veel Amerikanen en de wijze waarop ze dan ook nog gekleed gaan.
Op de camping hebben we nog even gezwommen en 's avonds hebben we een vuurtje gestookt en weer gezellig gekletst.

• 02 Augustus 2011 - 08:40

Papa/opa/Harrij:

Lieve Engeltjes van me!!Er is een spreekwoord dat zegt:: Ik wil jullie geen koopje leveren!! (voor de gek houden)Dat lijkt wel van toepassing bij dit verslag ! Ik heb voor jullie even na gekeken : Op mijn verjaardag 17 aug gaat er van Kennedy -airport ook een vrachtvliegtuig rechtstreeks A.dam Jullie kunnen alle nieuw gekochte vracht dan in containers opslaan . Kado,s Kleding schoenen speelgoed souveniers Nouja teveel om op te noemen Het kan allemaal mee Het invullen van een gedetailleerde lijst is voor de douane wel noodzakelijk Er wordt vooral gelet op de waarde van kado.s i.v.m. invoerrechten Maar er is geen beperking!! Met deze gedachte is het dus voor jullie geen probleem op leuke koopjes te jagen!!! Ga zo dus maar lekker door met shoppen Gelukkig heb ik geen (nieuwe) kleding meer nodig Ik geniet Intussen wel van het warme mooie zomerweer Een goede en succesvolle reis gewenst En geniet er van want alles heeft zo toch zijn bekoring Liefs van mij xx