Een rit door de Smoky Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een rit door de Smoky Mountains - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een rit door de Smoky Mountains

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

09 Juli 2012 | Verenigde Staten, Gatlinburg

De Smoky Mountains danken hun naam aan de nevel die tussen de bergen hangt. Een gedeelte van het park ligt in North Carolina en het andere gedeelte van het park ligt in Tennessee. We rijden eerst naar de Clingman's Dome waar een uitkijktoren staat met een fraai uitzicht over de omgeving. We moeten een kleine kilometer naartoe over een stijl pad. Veel mensen zijn buiten adem en moeten regelmatig een stop maken. Wij lopen aan een stuk door (wat een goede conditie hebben we toch!). De inspannng wordt beloond met een prachtig uitzicht!
Terug bij de camper maken we hotdogs klaar (wat een gemak dat je alles bij de hand hebt in zo'n camper).
Daarna vervolgen we de reis naar Gatlinburg. We komen door een leuke winkelstraat en besluiten de camper te parkeren om er even doorheen te lopen. De drukke winkelstraat bestaat voor 80% uit snoepwinkels en restaurants. Een veelzijdigheid aan kleurstoffen en zoetigheid dat fraai wordt geetaleerd. Wij kunnen ons er niet door laten verleiden. We besluiten een ijsje te kopen. Als Rene het eerste ijsje besteld, besluiten we al snel dat we er met deze hoeveelheid geen 5 hoeven te bestellen. We volstaan met 3 ijsjes die we met moeite opkrijgen.
We gaan weer terug naar de camper en rijden naar de camping in Gatlinburg. Het blijkt een luxe camping te zijn met een groot zwembad, pingpongtafels en pooltafels.
Omdat het zo warm is, duiken we met z'n allen het zwembad in en draaien we ondertussen een wasje (inmiddels ook wel hard nodig) in de grote Amerikaanse machines.
We maken samen spagetti met een heerlijke salade en gaan op tijd naar bed (we kwamen er namelijk achter dat het in deze staat een uur vroeger is).
Morgen gaan we naar Nashville!

• 11 Juli 2012 - 07:29

Plien:

hallo allemaal!! het vergaat jullie prima lees ik wel.
    leuk om alles weer mee te lezen. niet gek dat de Amerikanen stikt van de obiesjes..jonge jonge..die hoeveelheden ijs enz...
    nog een hele fijne voortzetting allemaal!
    doei Plien