een tour door Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu een tour door Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een tour door Memphis

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

12 Juli 2012 | Verenigde Staten, Memphis

We zijn alweer om 7 uur wakker en besluiten om een georganiseerde tour door Memphis te boeken. Het valt niet mee om alle bezienswaardigheden te bezoeken met een camper. We worden om 9 uur bij de camping opgepikt en gaan eerst naar Graceland waar Elvis heeft gewoond. Hij kocht het huis op 22 jarige leeftijd en heeft er tot zijn dood in 1977 gewoond. Vanuit het bezoekerscentrum worden we per bus langs de oprijlaan naar het huis gebracht voor een bezichtiging van de woonkamer, eetkamer, slaapkamer, junglekamer, opnamekamer, de galerijkamer, de racquetballhal en de Memorial Gardens. Het is een audiotour in het Nederlands dus voor ons allemaal goed te volgen. De vele gouden platen aan de wanden maken veel indruk evenals het graf van Elvis, zijn ouders, zus en oma. De rondleiding duurt zo'n 2 uur en geeft een goede indruk van het leven van Elvis. Het is interessant en indrukwekkend. Met de bus worden we teruggebracht naar het bezoekerscentrum. We bekijken daar nog de 2 vliegtuigen van Elvis en kijken wat rond in de vele souvenirshops. We kopen er een cd van Elvis.
Daarna brengt de bus ons naar Bealestreet in het centrum van Mermphis. Het is het middelpunt van een bruisende amusementswijk. We treffen er vier blokken lang restaurants, nachtclubs, bars en winkels aan. Zo herkenbaar van de plaatjes uit de boeken en in films. We eten een hapje in Beale Street waar we genieten van live muziek!
We lopen door Bealestreet, gaan naar het hard Rockcafe en naar het stadion van de honkbalclub Memphis Redbirds.
Om 15.00 uur worden we weer opgehaald met de bus en vervolgen wij de tour. We gaan onder andere naar de Sun studio waar beroemde muzikanten uit de hele wereld opnamen maken in deze legendarische studio die aan de wieg van het succes van B.B. King, Elvis Presley, Johnny Cash, Jerry Lee Lewis en vele anderen stond.
We rijden langs het Lorraine Motel, waar Martin Luther King op 4 april 1968 werd doodgeschoten. Kamer 306, met buiten voor het raam een gedenkkrans, is tot op de dag van vandaag bewaard in de oude staat. Aan de overkant van de straat zien we het huis van waaruit James Earl Ray kennelijk zijn fatale schot heeft gelost. We zijn teleurgesteld dat de bus hier niet stopt..
De chauffeur zet de groep af in Beale street en omdat wij daar al geweest zijn, geven wij aan dat wij het jammer vinden dat hij niet heeft gestopt bij het Lorraine Motel. De chauffeur is zo aardig dat hij ons er alsnog naar toe brengt (wat een service). De anderen halen we een kwartier later op. We lopen rond bij het Motel, schieten snel wat foto's en gaan daarna terug. Ook dit is weer erg indrukwekkend.
Het is inmiddels 16.45 uur en we zijn in de veronderstelling dat de tour is afgelopen. Maar de chauffeur zet ons af bij het Peabody hotel. Wat we daar zien schetst ieders verbazing: een grote rij wachtende mensen en vijf eenden die in de fontein van de lobby van het hotel zwemmen en poedelen! We horen het verhaal dat de eenden om 11 uur met de lift naar beneden gaan, badderen in de fontein tot 5 uur en klokslag 5 uur de lift weer terugnemen naar boven als echte VID's (very important ducks). Er wordt een hele show van gemaakt en wij kijken onze ogen uit: wat een circus! hier zijn wij veel te nuchter voor. En jawel om 5 uur wordt er een fluwelen trapje bij de fontein neergelegd en waggelen de eenden achter elkaar naar de lift!
Wat een giller!!

We hebben weer een prachtige en indrukwekkende dag gehad. Morgen gaan we op weg naar New Orleans. Omdat het zo'n 600 km is, zullen we het in 2 etappes rijden.

• 13 Juli 2012 - 05:54

Moniek:

Ook Memphis is een reisje waard toch, mooi he, ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer gaan zien, veel plezier

• 13 Juli 2012 - 07:24

Plien:

hebben jullie dan niet door dat het Donald(Duck) en zijn familie is!!!!
    dat geeft een andere kijk op de zaak h

• 13 Juli 2012 - 17:59

Mariëlle:

Zo en wij hebben nu eindelijk internet hier, dus nu kan ik ook jullie verslagen lezen! Maar volgens mij vermaken jullie je daar prima, veel plezier nog!