Een ruimtelijk dagje - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een ruimtelijk dagje - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een ruimtelijk dagje

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

20 Juli 2012 | Verenigde Staten, Galveston

Naar NASA spacecentrum in Houstan geweest. We komen eerst in het theater waar een astronaut vertelt over zijn reis naar de maan. Daarna nemen we een tram naar het controlecentrum. Hier werd de eerste lancering gecoordineerd en begeleid. We gaan ook nog naar een hal waar de saturnusraket staat. Wat een enorm gevaarte! Het is indrukwekkend.
We zien daarna een film op een megascherm en komen daarna in een ruimte met capsules van verschillende apollo's en spaceshuttles, we kunnen een maansteen aanraken en zien een lunacar. We kunnen ook nog in de capsule van de spaceshuttle. Wat is het er klein! Er is ook een activiteitencentrum waar we verschillende dingen kunnen uitproberen. Zo kunnen we een ruimtehelm opzetten (hier worden uiteraard foto's van gemaakt) en zijn er ruimtes om je angsten te overwinnen. Maar dat hebben wij niet nodig.
Het was weer een interessante dag.

• 21 Juli 2012 - 05:30

Moniek:

Leuk allemaal hoor, geniet ook gewoon mee vanuit mijn luie stoel, hihi

• 21 Juli 2012 - 13:12

Ad En Loes:

Zo ook weer ff een krabbeltje uit Almere. Drukke tijd gehad, Menno en Corinta hebben weer de 4daagse gelopen en het is weer gelukt. Paps en Mams moesten er natuurlijk weer bij zijn.
    Maar dat is allemaal niets bij jullie belevenissen. Heel leuk om te lezen en de foto's te bekijken.
    Zal wel weer een prachtig boek worden!!! Hoop dat het klaar is als we elkaar weer zien!
    Ga nog maar lekker verder genieten, wij blijven het volgen