van alles wat - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu van alles wat - Reisverslag uit Galveston, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

van alles wat

Blijf op de hoogte en volg familie

29 Juli 2012 | Verenigde Staten, Galveston

Woensdag zijn we naar een Mexicaanse markt in San Antonio geweest. Deze was in een grote binnenhal met verkoelende airco!
Ze verkochten er ontzettende leuke producten en we hebben dan ook weer veel souvenirs kunnen kopen (oh,oh als dat maar allemaal in de koffer past straks).
's Middags een warme hap gegeten in een Mexicaans restaurant. Die zie je hier overigens heel veel en je kunt er goed eten voor weinig geld. In de middag eten we meestal warm. 's Avonds hebben we dan genoeg aan een boterhammetje.
Donderdag zijn we naar Six Flags geweest: een prachtig pretpark met veel achtbanen, waterbanen en veel andere attracties. Ook voor Maarten was er genoeg te beleven. 's Middags zijn we naar het waterpark gegaan dat onderdeel uitmaakte van het park. Ook hier waren weer voldoende glijbanen. Jur en Lotte zijn met een band in een grote tol gegaan en hebben zo'n harde klap gekregen dat hun zwembroeken gescheurd waren. Wat hier vaak toegestaan wordt, zou in Nederland allang afgekeurd worden (en soms ook begrijpelijk ook). Veel Amerikanen kunnen hier niet zwemmen. Om deze reden werd het golfslagbad elke 3 kwartier 15 minuten gesloten om te voorkomen dat mensen door vermoeidheid verdrinken!
Vrijdag zijn we naar de grotten geweest. Het waren prachtige grote grotten die 63 meter onder de grond lagen. We kregen er in een groep een rondleiding. Aangezien het een flinke klim naar boven was, kon een aantal Amerikanen vanwege een slechte conditie het niet aan en gingen bijna van hun stokje. Daarna nog even winkelen bij de Walmart om vervolgens het zwembad op de camping in te duiken. 's Avonds hebben we weer eens gezellig een kampvuur gemaakt en heel gezellig met elkaar gepraat. We hebben vaak hele leuke gesprekstof met elkaar en we merken dat de kinderen al aardig mee kunnen denken en discussieren. Leuk om te zien en ervaren hoe goed de kinderen op elkaar reageren. Ze horen vaak dingen van elkaar die ze nog nooit gehoord hebben. Het schept wel weer een hechtere band met elkaar.
Zaterdag zijn we naar het Noorden gereden: Austin. Onderweg zijn we gestopt bij een hele grote outlet en zijn we goed geslaagd met zwembroeken en bikini's (tja een zwembroek met een gat is ook maar niks).
Vandaag gaan we naar Austin. Hier is een brug waar bij zonsondergang zo'n 1,5 miljoen vleermuizen uitvliegen. Het schijnt een heel spectakel te zijn. We zijn benieuwd!
Vanwege het zeer trage internet op de camping en de vernieuwing van de site van waarbenjij, lukt het ons helaas niet meer om er foto's op te plaatsen...

• 30 Juli 2012 - 03:40

Els:

Hoi allemaal,
    Wederom een geweldige reis daar in het zuiden van de States. Wij hebben veel van jullie tips gebruikt en veel hetzelfde programma "afgewerkt". Wel naar de Amisch geweest. De steden waren gewedlig, nu nog naar Philadelphia, ook naar Sixflags en misschien nog even naar de oceaan. Liggen lekker voor op schema en verder alles oke. Veel plezier nog jullie.
    Groetjes,
    Els en de rest.
    ps 't is idd af en toe puffen geblazen....