Naar het Tobameer - Reisverslag uit Medan, Indonesië van familie Schrander - WaarBenJij.nu Naar het Tobameer - Reisverslag uit Medan, Indonesië van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Naar het Tobameer

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Juli 2014 | Indonesië, Medan

Na een zeer uitgebreid ontbijt (Lotte doet zich weer tegoed aan nasi) gaan we op weg naar het Tobameer. Het Tobameer is ontstaan door de uitbarsting van drie vulkanen en hiermee het grootste vulkanische meer ter wereld.
Onderweg stoppen we nog bij een waterval en zien we in de verte het Tobameer al liggen. Het is een schitterend gezicht!
Onderweg stoppen we nog bij een paleis van de Bataks en krijgen we uitgebreid uitleg van onze gids Andi.
We steken met een veerboot het meer over naar het eiland Samorosi. Hier hebben we twee prachtige huisjes die aan de rand van het meer liggen. We hebben een ruime cottage met warm water! Jur en Maarten gaan nog even zwemmen in het meer.
Morgen en overmorgen blijven we nog aan het meer. Er is hier genoeg te zien en te doen!

• 28 Juli 2014 - 14:26

Papa /Opa :

Hallo lieve Schrandertjes
    Het is weer een toer om jullie te vinden Soms weet je gewoon niet meer aan welke kant van de aardbol jullie zitten Na enig zoeken en het lezen van de verslagen ontdek ik Oh deze keer In Indonesie Ik heb zo met jullie ook al de hele wereld rond gereisd
    Natuurlijk is het heel interessant om te lezen wat jullie beleven en volg de bijzonderheden op de voet En wil ik ook wat over de geschiedenis weten Dan google ik dat even
    Dit is het laatste reisverslag wat ik heb ontvangen De rest zal nog wel volgen En anders hou ik het wel op facebook bij
    Ik wens jullie verder nog een interessante en leerzame reis toe
    Liefs papa /opa Harrij

Tags: lake toba