Op naar Cape Cod - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Op naar Cape Cod - Reisverslag uit Provincetown, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Op naar Cape Cod

Door: de schrandertjes

Blijf op de hoogte en volg familie

19 Juli 2011 | Verenigde Staten, Provincetown

Vanmorgen waren we allemaal op tijd wakker. Nadat we ons gedoucht hebben, hebben we eerst de was maar eens gedaan. In een week tijd verzamel je met z'n 5en toch een hoop was. We hadden drie machines nodig. Gelukkig draaien de machines hier een half uur. Aangezien het hier ontzettend warm is, zou de was hier in mum van tijd droog zijn ware het niet dat we zoveel was hadden. Dus hebben we een droger gebruikt.
Om half 12 waren we klaar en zijn we naar het Noorden gereden: Cape Cod. De Cape, die zo'n 113 km in zee steekt, heeft de vorm van een opgeheven, gebogen arm, met de elleboog bij de Atlantische Oceaan en eindigend met de vuist bij Provincetown. We rijden naar Provincetown dat in het Noorden ligt en aangeduid wordt als Lower Cape.
Provincetown is een pittoreske stad op de noordpunt van de Cape en heeft een kleurrijke geschiedenis. De pelgrims zetten hier in 1620 voor het eerst voet aan land. De pelgrims stelden het Mayflower Compact op, een voorloper van de Amerikaanse grondwet.
Aan het begin van de 20e eeuw is Provincetown een bedrijvige kunstenaarskolonie geworden. Deze populaire en excentrieke stad is een van de levendigste bestemmingen van New England en een populair homo-oord. Dat was wel te zien toen we door de winkelstraat van P-town liepen: je ziet er vele homobars en homo's.
We hebben vanavond heerlijk gegeten op het terras in de winkelstraat. 's Avonds is het hier aangenaam warm.
We zien een 77m hoog pelgrimmonument in Commercial Street. Het is het hoogste granieten bouwwerk in de VS.
Na het eten wandelen we nog een stukje door Commercial street (een lange, gezellige winkelstraat) en daarna gaan we terug naar de camping, die heerlijk, rustig gelegen is.

• 22 Juli 2011 - 14:07

Carla:

ha jet en consorten.

Gelukkig gaat het nu bij jullie ook voorspoedig na de esta ellende, dus ik ga er van uit dat het bij ons ook goed zal gaan. Wij gaan zo ontbijten, met een hoog verwachtingspatroon (gezien jouw mail) en dan naar Universal studios. Hoop maar dat die tickets die we via internet besteld hebben, het doen. Je wordt toch een beetje argwanend, als de esta formulieren al niet werkten en de eerste hotelreservering die door een reisbureau is gemaakt, ook al niet. Enfin, we hebben alsnog prima geslapen. Jullie ook weer een fijne dag.
    gr. carla