Een bruisende, feestelijke en knallende dag - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een bruisende, feestelijke en knallende dag - Reisverslag uit Atlanta, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een bruisende, feestelijke en knallende dag

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, Atlanta

Om 6.30 uur waren we alweer wakker. De camper vertoont zo zijn gebreken, want Lotte haar bed was een beetje doorgezakt.. En we hadden een jarige Jur dus eerst de camper versierd en daarna gezongen Maarten en Lotte hebben de zelfgekochte cadeaus gegeven en we hebben een feestelijke taartvgegeten (moet wel een beetje meedoen met die Amerikanen haha). Om 9 uur waren we op weg naar Atlanta. Aangezien er hier geen metro's rijden, moesten we met de camper het centrum in. Maar Atlanta is ruim opgezet en er zijn voldoende parkeerplaatsen. Eerst de Coca Cola fabriek bezocht waar de geschiedenis van de drank werd uitgelegd en waar een heus museum was! Het hoogtepunt waren wel de eilanden met alle soorten frisdranken die je kon proeven. De beh's en mmmm's waren niet van de lucht. Daarna natuurlijk nog iets scoren in de shop. Op het prachtig aangelegde park buiten hebben we ons tegoed gedaan aan een heerlijke hamburger en besloten we eventjes naar het aquarium te gaan tot grote vreugde van Maarten. Al snel zagen we dat we hier wel heel tijd door konden brengen. Wat een groot aquarium (tja wisten wij veel dat het de grootste van de wereld was!!). Eerst naar oceanworld. Een enorm badin waar je via een gangpad helemaal omheen kunt lopen. Het koraalrif, een tropisch regenwoud, roggen en vissen aaien, zeeannemonen, beluga's in de Noordelijke ijswateren, kikkers, 3 d films en een prachtige gang door het amazonegenied. Ook nog naar een echte Amerikaanse dolfijnenshow met veel glamour. Uiteindelijk stonden we pas na 5 uur weer buiten. CNN ging voor vandaag van het lijstje af. Het was nog behoorlijk warm buiten en na het zeer koele bezoek in het aquarium heel aangenaam. Even lekker opwarmen op het veld waar het aquarium en de Coca Colafabriek aan grenzen. Het veld stroomt steeds meer vol. Elk grassprieten is bezet. Jur geeft nog een show met zijn diabolo weg. Dat trekt veel publiek! De Amerikanen vieren hun feestdag van 4 juli pas echt goed!! Om 10 uur worden we getrakteerd op prachtig, groots, schitterend en knallend vuurwerk!! We hebben genoten! Het was wel een hele toer om in die drukte de stad uit te komen met onze vrachtwagen maar de Amerikanen zijn erg behulpzaam!! Om 23.30 uur waren we op de camping en vielen we als een blok in slaap.

• 05 Juli 2012 - 14:40

De Pianojuf:

Zo te lezen, is het weer genieten geblazen voor jullie!! Hier is het nu 28 graden,maar helaas geen verfrissend aquarium in de buurt!, alhoewel de vijver ook lekker fris is...:-)
    Geniet lekker verder!!!
    Groetjes

Lineke

• 05 Juli 2012 - 19:53

Jeroen:

dat ziet er goed uit! Je berichten verdwenen in mijn "ongewenst" map, dus ik zie ze nu pas.

Enjoy the holidays, folks!

Jeroen