een lange en intensieve hike - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu een lange en intensieve hike - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een lange en intensieve hike

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

17 Juli 2013 | Verenigde Staten, Skagway

We slapen vandaag een beetje uit en besluiten om met de Amerikaanse familie die we ontmoet hebben een hike te gaan maken. Zij hebben een mooie wandeling uitgestippeld langs een meer.
We verzamelen om 11.00 uur bij de uitgang op dek 4. Met onze zogenaamde seapass kunnen we van en aan boord. Het pasje wordt dan gescand. Het enige wat je overigens aan boord gebruikt is de seapass. Hierop staan je persoonlijke gegevens die je toegang geven tot je cabin en waarmee je kunt betalen aan boord (de creditcard is hieraan bij het boarden aan gekoppeld). De bedoeling hiervan is natuurlijk dat je gemakkelijk geld uitgeeft. Het eten is bij de cruise inbegrepen, maar de drankjes niet. En die zijn behoorlijk prijzig. Voor een biertje of een glaasje wijn betaal je al gauw 8 dollar.
De wandeling begint al behoorlijk pittig met een lange en steile helling waar we al gauw zo'n 1 1/2 uur over doen. Aangezien we met een groep zijn van 15 mensen moeten we ook regelmatig op elkaar wachten, maar het gaat allemaal heel gemoedelijk. We proberen de muggen zoveel mogelijk van ons af te slaan..
We klimmen over boomwortels en keien en zien regelmatig afdrukken van wilde dieren. Als we bovenop zijn, hebben we een prachtig uitzicht over het meer en natuurlijk worden er weer veel foto's gemaakt.
Het meer is zo groot dat de wandeling die we eromheen maken uiteindelijk 4 1/2 uur duurt.
We zijn blij als we uiteindelijk om 15.30 uur bij het schip aankomen (de vertrektijd is 16.00 uur). Een we genieten daarna natuurlijk weer van het welverdiende eten.
Het is nog steeds prachtig weer en we gaan met z'n allen lekker naar het zwembad waar het een drukte van belang is. We zwemmen , zitten in de jacuzzi en lezen een boek. Het is heerlijk toeven op het dek.
Om 18.00 uur laten we ons weer op onze wenken bedienen in het restaurant waar we op bijna koninklijke wijze worden bediend.
De bediening is uiterst vriendelijk en correct!
Als we terugkomen heeft onze purser op onze kamer een prachtige pauw (gemaakt van handdoeken) neergezet.
's Avonds gaan we naar een prachtige muziekvoorstelling in het theater en 's avonds drinken we samen met de Amerikaanse familie in een van de bars.

• 22 Juli 2013 - 03:18

Carla:

Ha Jet,
    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben. Bij ons is ook alles perfect. Hopelijk heb ik gauw weer tijd voor een verslag.
    Gr. Carla