Een dagje Seward - Reisverslag uit Aniak, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een dagje Seward - Reisverslag uit Aniak, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een dagje Seward

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

02 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Aniak

Vandaag rijden we naar Exit Glacier, een gletsjer die 15 km buiten het centrum van Seward ligt.
Parallel aan de gletsjer loopt het Icefield trail. Een trail van 6,5 km die een hoogteverschil overwint van 1000 meter. We besluiten de wandeling te maken die het dichtst bij de gletsjer uitkomt. Het is een wandelpad van ongeveer 4 km. Het is, wederom, prachtig weer waardoor we een goed zicht hebben op de gletsjer. Borden geven aan dat het niet toegestaan is om je buiten de wandelpaden te begeven en dat de boete maar liefst 5.000 dollar bedraagt of een half jaar cel. Natuurlijk vinden we het leuk om onze vakantie te verlengen, maar dan niet in de cel. Dus houden we ons braaf aan de regels, wat wel inhoudt dat we weliswaar dicht bij de gletsjer kunnen komen, maar er niet op kunnen. Gelukkig hebben we die ervaring al gehad bij de Worthington gletsjer!
We rijden terug naar het dorp en gaan naar het Alaska Sealife center dat in het centrum van Seward ligt. Het ocenarium biedt een boeiende kijk op de onderwaterwereld van Alaska. We zien er papegaaiduikers, zeeotters, zeeleeuwen, diverse vissen, een reusachtige inktvis en de koningskrab. Het Sealife center is niet groot, maar zeker de moeite waard!
We rijden nog even naar de haven waar inmiddels het cruiseschip (waarmee wij twee weken geleden zijn aangekomen) ligt aangemeerd.
Inmiddels is het gaan regenen en besluiten we terug te gaan naar de camping en spelen we nog een potje Monopoly.