Naar Seward - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Naar Seward - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Naar Seward

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

01 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Seward

Vandaag gaat de tocht naar Seward, de haven in het zuiden van het schiereiland Kenai. Sewaerd dankt zijn naam aan de Amerikaanse minister van buitenlandse zaken William H. Seward die in 1867 de Russen ervan overtuigde om Alaska aan de Verenigde Staten te verkopen. De zuidelijkere VS-staten noemden het nieuwbakken koopje geringschattend Sewards Icebox.
Twee weken geleden kwamen we met de cruise aan in Seward en nu zijn we dus weer terug.
Voorbij de bonte huizenrij verbindt de boardwalk op stelten de aparte pieren in het donkere havenwater.
We rijden naar de camping over een lang grindpad dat direct langs de kust loopt. We hebben geen idee waar de weg naartoe gaat, maar lokale bewoners verzekeren ons dat deze naar de camping leidt.
Door de hobbels, gaten, het grind en de oneffenheden in de weg, genieten we van een heerlijke massage.
Uiteindelijk leidt de weg naar een prachtige camping midden in het Kenai Fjords National park. De receptie is er gezellig ingericht en heeft een leuk terras met uitzicht op zee. Het Kenai Fjords National park is een onontsloten gebied van 2.000 km2 in het Oosten van het schiereiland Kenai en bestaat uit een deel van de zuidelijke Kenai Mountains, rivieren, meren, watervallen, canyons en ontelbare, kleine baaien.
We hebben de laatste plaats op de camping. Het blijkt nogal druk te zijn omdat het weekend is en er veel locals komen.
Nadat we ingecheckt hebben, gaan we terug naar het centrum van Seward, hebben we door de winkelstraat gelopen en 's avonds een heel gezellig kampvuur gemaakt!