Wat liep er in de soep? - Reisverslag uit Chitina, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Wat liep er in de soep? - Reisverslag uit Chitina, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Wat liep er in de soep?

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

18 Juli 2013 | Verenigde Staten, Chitina

Vanmorgen zijn René en Jet om 6.00 uur opgestaan omdat we om 7 uur langs Hubert Glacier gingen varen. Het is wederom een prachtige dag en de kapitein roept om dat we het bijzonder treffen omdat het in deze regio 278 regendagen per jaar kent. De afgelopen cruises (die steeds vertrekken vanuit Vancouver en vanuit Seward) waren regenachtig en koud.
Door het prachtige weer ligt de Gletsjer er schitterend bij. Er zijn om 7.00 uur al veel mensen op het dek en René en ik staan voorop het dek.
Naarmate we de gletser naderen, wordt het steeds kouder en ligt de gevoelstemperatuur dik onder 0. We hebben onze truien en windjacks aan, maar ondanks dat hebben we het toch behoorlijk koud. We komen heel dicht bij de gletsjer en het is een prachtig gezicht. In het ijs liggen overal grote ijsblokken. Wat is het bijzonder om hier te zijn!
De kapitein blijft nog een tijdje in de buurt van de gletsjer en Lotte en Jet zijn inmiddels naar dek 13 gegaan. Achter het glas is het aangenaam en hebben we ook een prachtig zicht.
In de middag besluiten we naar het restaurant te gaan en niet naar het buffet. Hier worden we op onze wenken bediend. Als Reen het hoofdgerecht krijgt, komt hij erachter dat hij ook soep had kunnen bestellen, maar door het gebroken Engels van de ober hebben we dat gemist. René geeft bij een van de leidinggevenden aan dat hij graag de soep had gewild, maar dat hij niet wist dat hij het kon bestellen. Hierop komt de ober een beetje kribbig naar ons toe en zegt: "ik heb dat wel verteld". Er komen duizend excuses en er wordt gevraagd of René niet alsnog de soep wil bestellen. René geeft aan dat zijn hoofdgerecht inmiddels op tafel staat en dat het dus geen zin meer heeft om de soep te serveren. Er komen nog verschillende obers bij ons aan de tafel die steeds vragen of René niet toch zijn soep wil hebben en ze excuseren zich allemaal. Wij zeggen tegen René of hij toch niet alsjeblieft zijn soep wil hebben omdat we dan van het gedram af zijn. Ze liggen bijna op hun knieën.
In de middag gaan Maarten en Jur naar het zwembad en Lotte gaat naar het bovenste dek met haar boek en ziet tot haar grote vreugde een aantal dolfijnen zwemmen!
Na het avondeten worden de koffers gepakt en klaargezet in de gang. 's Avonds gaan we nog naar het theater waar een zogenaamde farewell show wordt gegeven. Voor het eerst hebben we behoorlijk wat deining en voelen we dat we echt op een schip zitten. daarna drinken we nog wat met de Amerikaanse familie en zien we zelfs nog een aantal walvissen zwemmen! Het blijft mooi en bijzonder!
We gaan op tijd naar bed want morgenochtend moeten we om 5.30 uur opstaan omdat we om 7.00 uur moeten verzamelen voor onze busreis naar Anchorage. Morgen eindigt onze fantastische cruise en we kijken terug op een geweldige ervaring! We zullen het eten, de luxe, het uitzicht en de service zeker missen!