Bezoek het Pioneerpark - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Bezoek het Pioneerpark - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Bezoek het Pioneerpark

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

26 Juli 2013 | Verenigde Staten, Fairbanks

Ten zuidwesten van de stad Fairbanks ligt het Pioneerpark. Het is een themapark waar de geschiedenis van Fairbanks compact wordt voorgesteld. Het 15 ha grote terrein telt behalve een speeltuin ook een vliegtuigmuseum (leuk voor René), ligt er de historische raderboot Nenana, een indianendorp en restaurants. Door het park rijdt ook nog een boemeltreintje. De omschrijving in de reisgids ziet er veelbelovend uit en het park is nog gratis toegankelijk ook!
Als we om half 12 aankomen, blijkt het park pas om 12 uur open te gaan. We lopen er wat rond en al snel komen er meer mensen. Toch valt het park in omvang en aanbod tegen en zijn we na 2 uurtjes wel uitgekeken.
We gaan nog even naar een shoppingmall, eten een ijsje en gaan dan terug naar de camping om de was te doen.
Morgen gaan we naar Chena Hot springs. Dat ligt ongeveer 100 km van Fairbanks af en hier zijn heetwaterbronnen waar je lekker kunt relaxen.

• 28 Juli 2013 - 16:45

Ad En Loes:

Iedere keer weer leuk om jullie belevenissen te lezen en wat maken jullie veel mee.
    Het zal wel weer een prachtig fotoboek worden, daar kunnen we ons al helemaal op verheugen.
    Geniet nog maar lekker want het gaat hard genoeg.
    Groetjes Ad en Loes.