Een stukje zuidwaarts - Reisverslag uit Delta Junction, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een stukje zuidwaarts - Reisverslag uit Delta Junction, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een stukje zuidwaarts

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

28 Juli 2013 | Verenigde Staten, Delta Junction

Vandaag rijden we naar Delta Junction. Er is maar 1 weg naar deze plaats, dus verdwalen zullen we zeker niet. Het aantal wegen in Alaska is sowieso erg beperkt. Opeens zien we langs de kant van de weg een moeder eland met een baby. Wat schattig! Ze grazen op hun gemak langs de kant van de weg en storen zich niet aan het verkeer. We maken een aantal foto’s en rijden dan weer door (het is te gevaarlijk om te lang stil te blijven staan). Onderweg stoppen we bij het Santa Clausehuis in North Pole. Het huis is beschilderd als een alpenchalet en in de tuin prijkt een reusachtige kerstman. Dat de kerstman samen met zijn rendieren op de Noordpool woont, weet in Amerika het kleinste kind. Dus kunt je hier in het Santa Clause House van North Pole het hele jaar door heerlijke kerstprullaria kopen of voor het volgende feest een brief van de kerstman bestellen. Nijvere stichters van de stad bedachten de naam in het begin van de jaren 1950, in de hoop met die grappige naam speelgoedfrabikanten naar hun dorpje te lokken. Er zijn straatnamen als St Nicolas Drive, straatlampen in de vorm van suikerstokken en natuurlijk de kerstman aan de wegkant.
We gaan het Santa Claushouse binnen en wanen ons in een compleet andere wereld: die van kerstmis! Er wordt kerstmuziek gedraaid en binnen zie je allerlei kerstversieringen en kerstkleding!
We lopen er een tijdje rond en natuurlijk kunnen we het niet laten om er ook iets te kopen.
Tegen het einde van de avond komen we aan in Delta Junction. De temperatuur is inmiddels opgelopen tot rond de 30 graden. Wie dus denkt dat het in Alaska altijd koud heeft, heeft het mis!

• 31 Juli 2013 - 13:05

Plien:

Jingle bells Jingle bells Jingle al the way.....
    lalala lalalala
    in a one horseopen sleeheeeeeeeeeeeeeeeeyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

xxx

• 01 Augustus 2013 - 00:11

Carla:

Ho ho ho , die elanden zijn echt top hè? Wij azen ook een mama met baby, zo lief. Gingen samen zwemmen. En een stukje eerder zagen we papa, met een enorm gewei. Ik vind het hele mooie dieren, bijna prehistorisch met hun grote kop.
    Have fun. Wij naderen onze laatste stop: Vancouver.
    Calipano bridge zullen we zeker doen.
    Gr. Carla