Een tocht langs gletsjers - Reisverslag uit Willowbrook, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een tocht langs gletsjers - Reisverslag uit Willowbrook, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een tocht langs gletsjers

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

29 Juli 2013 | Verenigde Staten, Willowbrook

We staan op tijd op want we hebben een lange rit voor de boeg. De navigatie geeft aan dat het zo’n 10 uur rijden is naar Valdez, onze volgende stop. Maar als we de navigatie moeten geloven, moeten we midden door het moeras, de meren en de bomen rijden. Onze Truus herkent de weg eenvoudigweg niet. Wij volgen de enige weg naar Valdez en het lijkt af en toe wel of we de enigen zijn. Uren lang kom je er niemand tegen. Als we bij een pompstation aankomen, blijkt deze niet eens benzine te hebben omdat de wagen niet langs is geweest. Gelukkig hebben we nog voldoende benzine.
We komen weer een eland tegen en stappen even uit. De weg is eentonig maar erg mooi! Langs weerzijden van de weg vind je meren en heel veel groen! We maken een behoorlijke klim naar boven en worden vervolgens getrakteerd op een prachtig uitzicht! De natuur is zo wijds dat het nauwelijks te bevatten is. De laatste 2 uur rijden we weer door gebergte met veel watervallen en gletsjers. We blijven regelmatig even staan om te genieten van het mooie uitzicht.
Aan het begin van de avond komen we op de camping in Valdez aan. De camping ligt aan de haven en het ziet er gezellig uit. De campingbeheerder informeert ons over een boottocht die heel goed aangeschreven staat. Deze boottocht werd ook aangeraden in het boek dat Jet bij zich heeft. We besluiten om deze tocht morgen te gaan maken.
We vertrekken om 10.00 uur en zullen dan rond 18.30 uur weer terug zijn.