Op naar Kenai - Reisverslag uit Kenai, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Op naar Kenai - Reisverslag uit Kenai, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Op naar Kenai

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

03 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Kenai

We vertrekken vanuit een zeer regenachtig Seward. Vannacht heeft het eveneens de hele nacht geregend en dat is goed te zien: overal liggen grote plassen.
Het wordt onze eerste regenachtige dag in Alaska! Wat hebben we toch veel geluk gehad met het weer tot nu toe.
We rijden langs Kenai lake. Door de bewolking zijn de bergtoppen helaas niet zichtbaar. Na zo’n 50 km breekt de zon door en ligt de Kenai River er prachtig bij. De rivier is groen gekleurd en we zien er heel veel vissers in het water staan. Ze staan tot aan hun buik in het water en ondernemen verwoede pogingen om de zalm te doen bijten in het aas.
We rijden door naar Kenai (spreek uit als KIEnai) en komen uit bij een camping die direct aan de kust ligt. Het uitzicht is wederom magnifiek! We zien de zeeleeuwen zwemmen. De camping heet Baluga point en normaal gesproken zitten hier heel veel beluga’s. Helaas zijn deze, doordat de vissers de meeste zalm hebben weggehaald, hier nu niet meer.
Morgen gaan we terug naar Anchorage waar we nog 3 dagen blijven. De bedoeling is dat we er naar een museum gaan en nog even gaan shoppen. Woensdag vliegen we weer terug naar huis.

• 04 Augustus 2013 - 17:13

Carla:

Jullie nog een hele goede terugreis gewenst. Wij zijn er inmiddels. Heel voorspoedig gegaan.
    Gr. Carla