Een vlucht naar en door Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu Een vlucht naar en door Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Een vlucht naar en door Vancouver

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

10 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Nadat Ingrid en Viviën ons naar Schiphol gebracht hadden (waarvoor onze hartelijke dank) zijn we om 14.00 uur vertrokken.
De vlucht verliep voorspoedig en het eten was prima (zelfs Maarten heeft goed gegeten).
In Vancouver hebben we de taxi naar het hotel genomen. We kregen een prachtige kamer met twee kingsize bedden en twee aparte bedden die in een andere slaapkamer staan.
Nadat onze spullen uitgepakt waren, zijn we nog even de stad ingegaan om een hapje te eten. Om 20.00 uur lagen we allemaal in bed.
Omdat het tijdsverschil nog goed merkbaar was, waren we om 6.00 uur wakker en hadden we in het hotel een vroeg ontbijt met eieren, spek, worst en brood.
Daarna met een volle buik op weg om richting de haven te rijden. Aangezien we erg vroeg waren, waren de winkels nog dicht waardoor we al snel onze bestemming bereikten.
De haven ziet er luxe en modern uit. Het is er gezellig en er is veel vertier. We lopen langs de grote terminal waar we vrijdag met de cruise naar Alaska vertrekken en lopen de Canadian walk waar de historie van Canada wordt uitgebeeld.
's Middags eten we een broodje bij Subway en vervolgen onze weg naar Chinatown. Onderweg komen we opvallend veel Japanse restaurants tegen. Je zult hier zeker niet omkomen van de honger.
Chinatown in Vancouver is de op ena grootste in Noord Amerika en met veel zwervers en ander gespuis, voelen we ons er niet helemaal prettig.
We lopen een paar souvenirwinkels in, maar vinden niks speciaals.
We gaan nog even bij het Sun Yat Sen park binnen. Lotte beleeft China weer opnieuw en legt ons uit dat er bochten in de brug zitten zodat de geesten niet bij de tempel kunnen komen.
We besluiten om terug te lopen naar de haven. We zijn inmiddels wel moe en willen even lekker zitten. Om 16.00 uur gaan we op een groot grasveld bij de haven zitten/liggen en genieten we van het mooie weer, de boten en watervliegtuigen. Het is er gezellig druk.
Nadat we een hapje hebben gegeten, lopen we weer naar het hotel en gaan Jet, Maarten en Jur nog even zwemmen.
Inmiddels is het 22.00 uur en gaan we weer lekker slapen.

• 10 Juli 2013 - 08:59

Carla:

Ha Jet,
    Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan met de vlucht en de aankomst. Ik ben benieuwd of wij Chinatown ook gaan ervaren als een beetje creapy. En nu kan ik straks ook vertellen waarom er bochten in de brug zitten. Leuk dat jullie ons net even voor zijn, levert leuke informatie.
    gr. carla