Geen brug te ver - Reisverslag uit Harrison Mills, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu Geen brug te ver - Reisverslag uit Harrison Mills, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

Geen brug te ver

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

11 Juli 2013 | Verenigde Staten, Harrison Mills

De jetlag wordt minder want vanmorgen werden we om 8.00 uur wakker. Na een ontbijtje zijn we naar de haven gelopen. Daar lagen twee cruiseschepen (de Holland Amerika line en de Regent) en natuurlijk moesten wij alvast even kijken hoe die eruit zagen.
Vervolgens hebben we de free shuttlebus naar de Capalino suspension Bridge. Met behulp van lokale bewoners bouwde Grant Mackay een 137 lange touwbrug, 70 meter boven de Capilano River. De brug is een populaire attractie. Via de brug loop je zo het regenwoud binnen. In het regenwoud zelf zijn er ook nog meerder loopbruggen waardoor je hoog in het woud loopt. Lotte maakt bij de grote touwbrug een timelaps
(door de camera op een statief te zetten, kan zij de camera zo instellen dat deze met vaste tussenpozen, gerekend in secondes) foto's kan maken. Deze foto's monteert zij dan zo dat ze als een film afgespeeld kunnen worden. Het geeft een mooi effect!
We lopen zo'n 4 uur door het prachtige, groene woud. Wat opvalt is de grote aantallen Japanners die hele files vormen omdat ze bij elke stap een foto maken en weinig oog hebben voor hun omgeving.
We pakken de shuttlebus terug naar de haven waar we weer even langs de cruiseschepen lopen. De passagiers zijn inmiddels op de boot gekomen en geeft een levendig beeld.
We lopen door de grote winkelstraat terug naar het hotel waar Lotte haar foto's even op de PC zet.
Daarna vervolgen wij onze wandeling naar Granville Island. Dit is een wandeling van zo'n uur waarbij we via een grote brug op een levendig en gezellig eiland komen met veel souvenirswinkels (waar de prijzen overigens schrikbarend hoog zijn). In de public Market vinden we allerlei foodkraampjes en eettentje. We eten heerlijke noodles met veel groenten.
Aan de waterkant maakt Lotte weer timelaps en zitten wij even lekker bij te komen. Aangezien de meeuwen daar schijt aan hebben, worden we al snel getroffen door enkele klodders poep. Bah! Het komt zelfs in Maarten zijn haren en natuurlijk wil Maarten graag weten wie er op zijn hoofd gepoept heeft, maar de vogel is snel gevlogen.
We besluiten de watertaxi naar de overkant te nemen en dat scheelt ons een heel stuk lopen.
Moe maar zeer voldaan komen we in het hotel aan en komen we even lekker bij van de enerverende dag.
Eens kijken wat de dag ons morgen gaat brengen.