onverwachte wendingen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu onverwachte wendingen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu

onverwachte wendingen

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

12 Juli 2013 | Canada, Vancouver

We besluiten om onszelf eerst in te checken voor de cruise waar we morgen mee gaan starten. Dit blijkt nog niet zo eenvoudig te zijn want ze vragen het hemd van ons lijf.. Dan moeten de boardingpassen nog uitgeprint worden en dat valt niet mee als je geen printer hebt. Nadat de mail een tiental keren naar de receptie is verzonden, lukt het uiteindelijk toch.
Inmiddels is het 11.00 uur en hebben Jur en Lotte op Facebook gezien dat Passenger (bekend van de nummers Holes en let her go) in het centrum van Vancouver een onverwachts straatoptreden geeft. Als we op Robson square aankomen zit er een handjevol mensen.
Passenger staat met zijn crew een praatje te maken. Wij lopen naar hem toe en vertellen dat we uit Nederland komen en dat Jur en Lotte hem hebben gezien op Pinkpop. Hij schudt ons de hand en vindt het prima als we met hem op de foto gaan. Daar maken we natuurlijk dankbaar gebruik van. We kopen nog een cd die hij voor ons signeert en Jur en Lotte zijn helemaal in de wolken!
Na een half uurtje begint hij met zijn optreden. Het loopt langzaam vol en Passenger vraagt aan het publiek om naar voren te komen. Lotte staat als een Paparazzi helemaal vooraan en heeft daarmee een prachtige plek om foto's te maken.
We genieten van de gemoedelijke en gezellige sfeer en van de muziek! Na een optreden van een 45 minuten geeft Jur hem zijn plectrum van Pinkpop. Hij waardeert dit heel erg en geeft aan Jur zijn eigen plectrum en voilà: twee mensen die helemaal blij zijn!
Nog onder de indruk van het optreden en alle gebeurtenissen drinken we bij Starbucks een kop koffie en praten we eventjes bij.
We huren in Robson street een fiets en fietsen onder een stralend blauwe hemel door Stanleypark. Dit park is 400 hectare groot en bedekt met levendig, groen gras en majestueuze ceder en sparren.
We komen voorbij een plek waar allemaal totempalen staan, fietsen langs het water en maken de mooiste foto's (nou ja, Lotte en René dan).
Lotte maakt van de gelegenheid gebruik om ook nog time Laps te maken.
Het zicht vanaf Stanleypark op de skyline van Vancouver is adembenemend!
We fietsen door naar Gastown waar we naar de wereldberoemde stoomklok gaan. Deze klok (die uiteraard op stoom werkt) geeft om de 15 minuten een fluittoon en is een ware attractie.
We besluiten om de fietsen weer in te leveren en gaan een hapje eten bij Red Robson. Het eten is er heerlijk en niet duur (voor ons Hollanders ook niet onbelangrijk).
Lotte en Jet gaan nog naar de haven waar Lotte nog time Laps gaat maken. De heren lopen naar het hotel en René gaat met Maarten even lekker zwemmen.
Helaas blijkt de camera van Lotte net voor de zonsondergang leeg te zijn...
Nu even bijkomen van alle indrukken en morgen stappen we op het cruiseschip om over een week aan te komen in Alaska! Hopelijk hebben we internet zodat de verslagen toch op de site geplaatst kunnen worden.

• 12 Juli 2013 - 10:48

Irma Van Hattem:

Hoi Jet, en familie

Wat een gaaf verslag! nog geen week weg en dan dit al beleven! Passenger!!! Kan me voorstellen dat jullie onder de indruk geweest zijn!

Zie je ook wel aan die blije gezichten van Jur en Lotte.

Groetjes,
    Irma