een mooie natuurdag - Reisverslag uit Ottawa, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu een mooie natuurdag - Reisverslag uit Ottawa, Canada van familie Schrander - WaarBenJij.nu

een mooie natuurdag

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg familie

10 Augustus 2011 | Canada, Ottawa

Vandaag werden we wakker met regen. Daardoor zijn we wat later opgestaan dan normaal gesproken. Toen we om 11 uur vertrokken, was het gelukkig opgeklaard en kon onze geplande hike toch doorgaan. Gisteravond heeft een aardige overbuurman ons verteld welke route we het beste konden nemen en welke hikes de moeite waard zijn.
We zijn naar het Shenandoahpark gereden. Dit is een national Park. De weg door het Shennadoahpark is maar liefst 105 miles lang. Die kunnen we dus helaas niet op 1 dag helemaal rijden. In het Noorden van het park, waar de camping zich bevindt, is een tunnel met een hoogte van 11 feet. Aangezien onze camper 13 feet hoog is, moeten we dus naar het zuiden rijden. Gelukkig hebben we een parkpas en kunnen we dus snel het park inrijden. We hebben mooie uitzichtpunten waar we de camper goed kunnen parkeren. We maken mooie foto's en rijden daarna door naar het Visitor Center. Daar eten we eerst een hapje. De bestelde kip, friet en de sandwich van Rene, blijken echter nogal vet te zijn.
Na deze heerlijke, vette hap gaan we aan onze hike beginnen die 5 kilometer lang is. We komen al snel een moederhert met twee babyherten tegen! Het is zo schattig om te zien! Ze blijven rustig grazen op het moment dat wij een foto maken.
Een paar meter verder staat nog een hert te grazen.
De hike gaat via een steil pad naar beneden en we komen uit bij een mooie waterval (natuurlijk niet te vergelijken met de Niagara watervallen).
Op de terugweg krijgt Jur toch wel erg veel last van de vette kip. Hij heeft last van buikpijn en de verdere details zal ik jullie besparen.
Na een pittige tocht komen we terug bij de camper.
We rijden terug en onderweg stoppen we nog even bij de Walmart. We eten voor het eerst bij the Waffle house (wij zeggen gekscherend: een wafel in je waffel).
Aangezien we vanmiddag al een vette hap gehad hebben, hebben we daar nog het meeste zin in. Voor slechts 30 dollar (dat is ongeveer 24 euro) hebben we allemaal twee reuze wafels, waarvan we de helft meenemen.
Op de camping aangekomen, gaan we ons douchen (voordat het donker wordt want dan vinden we de camper wat moeilijker terug). Het wordt hier erg snel donker namelijk.
Daarna spelen we nog kolonisten van Catan en gaan we op tijd naar bed. Morgen staan we op tijd op om naar Washington te gaan. Met de camper zullen we door de stad moeten en dat zal nog een hele tour gaan worden.
De camping is gereserveerd en de planning is dat we er tot a.s. zondag blijven.

• 10 Augustus 2011 - 16:10

Anne-Marie :

Ik heb vast het witte huis ingelicht dat jullie eraan komen. Parkeerplaats met begeleiding wordt geregeld.
    Nog veel plezier jullie laatste week in The USA.
    Groetjes Anne-Marie