de volgende stop in Icy strait point - Reisverslag uit Hoonah, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu de volgende stop in Icy strait point - Reisverslag uit Hoonah, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

de volgende stop in Icy strait point

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Juli 2013 | Verenigde Staten, Hoonah

We raken al snel gewend aan de vriendelijke bediening, de luxe, het eten, het uitzicht en alle faciliteiten. Je kunt je haast geen voorstelling maken van de grootte van het schip. Gisteravond zijn we naar het theater geweest waar plaats is voor zo'n 300 mensen. Er was een optreden van een band. Daarna hebben we in de bar nog wat gedronken waar een magic show was. Soms is het moeilijk om je te oriënteren, maar daar hebben ze gelukkig iets op gevonden want bij elke lift hangen een digitale plattegrond waar je in kunt tikken waar je naartoe wilt en welke route je moet nemen. Als je op het knopje van de lift drukt moet je snel sprinten naar de eerstvolgende lift die je of naar boven of naar beneden brengt. Op de bodem van de lift wordt elke dag het naambordje met de dag verwisseld.
Vandaag meren we om 9.00 uur aan in Icy strait point en maken we een wandeling naar het dorpje. Dit blijkt niet veel voor te stellen. De meeste mensen komen hier om via een organisatie een activiteit te doen zoals whalewatching, de zipline, een berentocht, een helicoptervlucht etc. De prijzen variëren tussen de 120 en 350 dollar.
's Middags ga ik samen met de jongens naar het zwembad. Het is nog steeds heerlijk weer. Daar vertelt een werknemer dat zij de afgelopen nacht het noorderlicht heeft gezien. Dat is natuurlijk een hele bijzondere ervaring! Er wordt verteld dat het Noorderlicht waarschijnlijk ook de komende nacht te zien is!
Na het uitgebreide 3 gangendiner om 18.00 uur gaan we naar een komedieshow in het theater en daarna naar een jaren 70 party. Het is er erg gezellig en het blijft onwerkelijk om zoiets op een schip te kunnen doen.
Om 00.00 uur staan we aan de voorkant van het dek en wachten op het Noorderlicht. We wachten tot 2.00 uur maar helaas zien we niks en we besluiten naar bed te gaan.