En wij zijn altijd voor het donker thuis - Reisverslag uit Talkeetna, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu En wij zijn altijd voor het donker thuis - Reisverslag uit Talkeetna, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

En wij zijn altijd voor het donker thuis

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

20 Juli 2013 | Verenigde Staten, Talkeetna

Aangezien René met de camper graag voor het donker op de camping wil zijn, kunnen we nu hele afstanden afleggen want het is hier maar 4 uur donker!
Daarom hebben we gisteravond toen we om 23.00 uur naar bed gingen alles afgeplakt met handdoeken om het daglicht toch een beetje buiten te houden.
Door het licht hebben we ook geen idee dat het al zo laat is en dat het eigenlijk al bedtijd is.
Vannacht heeft het behoorlijk geregend en gehageld en vanmorgen hield dat nog eventjes aan. Daarom besloten we naar een shoppingmall te gaan die hier om de hoek ligt.
We hebben weer de nodige kleding ingeslagen en toen we om 15.00 uur buiten was het zonnig!
We zijn naar Talkeetna gereden dat ongeveer 200 km. naar het noorden ligt. Het plaatsje heeft nog iets van de charme van een pioneersnederzetting in de bush en is het vertrekpunt voor beklimmingen van de Mount McKinley en sightseeingvluchten naar de berg met of zonder landing op de gletsjer. De prijzen hiervoor liggen helaas erg hoog. Op de camping aangekomen hoorden we dat de camping helaas vol was. Mogelijk dat een andere camping 30 km. terug nog wel plaats had. René maakt een aardig praatje met de eigenaar en ligt bijna op zijn knieën om toch een plaatsje te bemachtigen (nu zijn de rollen dan omgedraaid). We hebben namelijk helemaal geen zin om 30 km terug te rijden en het risico te lopen dat er ook geen plaats is.
Dus blijft René maar praten of er niet iemand is die zijn camper kan verplaatsen waardoor er toch een plaatsje vrijkomt!
En jawel: René heeft het weer voor elkaar!!! De eigenaar loopt weg en zegt: "Ik ga even iets navragen".
Binnen enkele minuten komt hij terug dat hij een plaats heeft vrijgemaakt en dat we er zelfs water en elektriciteit hebben! We staan weliswaar vooraan op de camping naast het toiletgebouw maar we zijn zo blij dat dat ons niet meer uitmaakt.
René raakt verder aan de praat met de eigenaar en ze blijken een gezamenlijke hobby te hebben: vliegtuigen. Het is erg gezellig en de eigenaren zijn erg aardig en behulpzaam!
Inmiddels zijn de ramen alweer afgeplakt met karton zodat alles ook vanavond goed verduisterd is.
Morgen heeft de eigenaar een reguliere plaats voor ons en dus besluiten we hier twee nachten te blijven. Morgen gaan we waarschijnlijk een wandeling maken. De omgeving is hier zo prachtig!