en we gaan niet muggenziften - Reisverslag uit Talkeetna, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu en we gaan niet muggenziften - Reisverslag uit Talkeetna, Verenigde Staten van familie Schrander - WaarBenJij.nu

en we gaan niet muggenziften

Door: Henriette

Blijf op de hoogte en volg familie

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, Talkeetna

We gaan met licht naar bed en we staan met licht op dus zijn we altijd op tijd wakker, want de dagen zijn hier lang en de nachten erg kort.
Eerst boeken we een camping in het Denalipark (dat morgen helaas vol blijkt te zijn) voor dinsdag- en woensdagnacht. Voor maandagnacht vinden we een camping die net buiten het park ligt.
Daarna doen we onze wandelschoenen aan en lopen we een mile naar de wandelroute. Voordat we aan de hike beginnen, genieten we bovenop de heuvel van een prachtig uitzicht op de Mount McKinley (de hoogste berg van Alaska). De berg steekt hoog boven het gebergte uit en ligt er in de stralende zon prachtig bij. We maken een aantal foto's en moeten eerst goed zoeken waar de wandelroute start.
We vinden een pad dat nauwelijks begaanbaar is door het hoge gras, de varens en het struikgewas. We kunnen ons niet voorstellen dat hier veel wandelaars komen. We banen ons een weg door het struikgewas en slaan de zwermen muggen van ons af! Ze zitten echt overal en al springend en dansend lopen we door. Dit voelt niet echt lekker en het is echt geen muggenzifterij! Na een klein kwartier besluiten we om terug te lopen omdat we ons er niet prettig bij voelen.
We lopen weer terug naar de camping en besluiten dan door te lopen naar het centrum van Talkeetna. Dat ziet er met de vele, kleine, houten souvenirwinkels, open markt en restaurantjes erg gezellig uit. We lopen naar de rivier waar we een prachtig uitzicht hebben en de jongens doen hun jongensspelletje: steentjes gooien in het water.
Het is inmiddels half 5 en de zon staat nog steeds hoog aan de hemel. Als je van zonnebaden houdt, kun je dat hier 22 uur per dag doen! Zo komen we wel aan genoeg vitamine D!
We zien een gezellig restaurant en eten daar fish and chips. Vervolgens lopen we terug naar de camping waar we nu nog, onder een stralende zon, lekker buiten zitten.
Morgen gaan we naar een camping vlakbij het Denalipark waar we elektriciteit, water en internet hebben.
Omdat ik op deze site geen foto's kan uploaden, heeft Lotte de foto's op Picasaweb geplaatst. Als je op onderstaande link klikt, kun je de foto's bekijken.

• 24 Juli 2013 - 15:25

Els:

Hee family,

Weer een te gekke reis, leuk om het te volgen. Gaan jullie via Whitehorse? Daar woont een nicht van Tjeu die met haar gezin in juni nog hier zijn geweest. Mensen uit Nederland zijn altijd welkom (vrij bijzonder) dus laat maar weten of jullie interesse hebben om ze even te bezoeken.

Geniet ervan!
    Els